beggeto Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 Det vanlige spørsmålet, men det er så vanskelig i sånne overgangsfaser.. 10-15 grader, på grensa til regnver (østlandet) baby 2 mnd Hva ha på i vogn? blir det for varmt med body,strbukse, tynn ulldress og en ganske varm dyne? Har saueskinn i bunn. Hender jeg tar to tepper i stedet for dyna siden den er ganske tykk. Men egentlig syns jeg ikke det ser for varmt ut med dyne, men tenker at det skal jo bli -20 grader også, kan jo ikke kle på alt nå liksom...
sillyfilly og Olivia Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 Jeg ville hatt ullbody, ullstrømpebukse vanlige bukse osv oppå og en helt vanlig dyne. Evt et tykt teppe. Det er jo veldig lunt i vogna.
NostraStoria Skrevet 31. august 2010 #3 Skrevet 31. august 2010 Alt dette og 15 grader..blir ikke ungen fryktelig svett? Nå som det ikke er sommer lenger har vi begynt å bruke vognposen igjen. Mini har på seg body, sokker og bukse + jakke og lue. Men nå blir det jo kaldere etterhvert, så skal begynne med ullbodyer igjen og kjøpe en fin ulldress til kalde dager!
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 31. august 2010 #4 Skrevet 31. august 2010 Tulla mi lå ut på litt småkald dag, og hadde kun på body og strømpebukse. Hun lå på saueskinn og hadde vanlig dyne på. Men får legge til at babyen min er veldig varm fra før. Når hun hadde sovnet sjekket jeg temp, og hun var fin. Og var god og varm når jeg hentet hun.
NostraStoria Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 Ja, kommer veldig an på ungen også. Min er og veldig varm av seg! Men ser og mange mødre som pakker ungene så mye inn at når de tar dem opp er de helt våte av svette. Ikke bra med for mye klær heller.
ღMadame_mim ღ Skrevet 31. august 2010 #6 Skrevet 31. august 2010 I dag har jeg tatt ibruk sausekinnsposen igjen. Har på babyen bukse, sokker, body, lue og en strikket jakke. Hun er 5 måneder.
Canari Skrevet 31. august 2010 #7 Skrevet 31. august 2010 Bor i Oslo, når det er ca 14-15 grader ute har jeg på lillegull bukse, body, bomullslue og strikkejakke, ligger på madrass, har på tynt pledd og bagtrekket. Han er god og varm, og jeg er svett når det er så varmt ute, klarer ikke selv ha jakke på. Ull og varm dyne og saueskinn når det er 15 grader- høres ut som vinterhabitten :-)?
AngryBird Skrevet 31. august 2010 #8 Skrevet 31. august 2010 Jenta mi er 10 mnd og varm av seg. Nå er det 15 grader ute og hun har på body, tights, sokker og en tynn fleecejakke med hette. Ligger på skinnfell og har et tynt fleecepledd over bena (dytter det selv vekk fra overkroppen)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 31. august 2010 #9 Skrevet 31. august 2010 Her er det ca 15 grader og min har på seg body (bomull) og tynn sparkebukse+ hj.strikket heldress i ull og bomulls lue. Ligger på laeskinn og har tynn dyne over. akkurat passe varm av dette.
Gjest Skrevet 31. august 2010 #10 Skrevet 31. august 2010 Jeg har sjekka temperaturen nede i vogna når temp ute har vært 10-15 grader. Det var mellom 20 og 24 grader nede i vogna!! Min jente på 3 mnd har kun på body og tynn bukse, og så varierer jeg mellom dyne og helseteppe med tynt ullteppe oppå.. Hu er varm når jeg sjekker henne. Synes det høres mye ut med ulldress, dyne og saueskinn... Prøv å sjekke temperaturen nede i vogna...
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 31. august 2010 #11 Skrevet 31. august 2010 idag var det slikt vær du beskriver her og mini hadde på seg tynn body,strømpebukse og en ulldress utenpå og lue selvfølgelig:) Teppe over seg:) Koste seg fælt han, han er 5mnd da...
lillepersille80 Skrevet 31. august 2010 #12 Skrevet 31. august 2010 Vi bor også i Oslo (ca 15 grader i dag) og knøttet hadde på seg bomullsbody,bukse sokker, lue samt helårsdyne...jeg syntes faktisk det ble ganske varmt i solsteiken og måtte ta av meg jakka, og lillemann sparket delvis av seg dyna. Men så er vi begge varme av natur
The Bad Gal Skrevet 31. august 2010 #13 Skrevet 31. august 2010 Idag hadde jeg på minsta på 7 mnd t-skjorte og joggebukse, ingenting annet. (bor nær Oslo) Hun ligger rett på vognmadrassen, er altfor varmt til å bruke lammeskinn midt på dagen nå, synes jeg. Mine unger er begge varme av seg, og jeg kler dem i ca det samme som jeg selv går kledd i mtp temperatur/vær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå