Gå til innhold

hva skjer med lille mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på litt oer 9 mnd har begynt 50% i barnehage. Det har gått kjempe fint ( ikke gåt der i mer enn i 3 uker da). pappaen kjører han til og jeg henter han. Men nå i det siste har ting forandret seg. Jeg skulle han her om dagen og da han så meg begynte han å hylgråte og ble helt vill. Han klamret seg fast til meg som en liten apekatt og slapp ikke taket. Vi skulle i butikken og han kunne ikke vente med å komme ut av bilstolen og holdt tak i meg hele tiden. Da vi kom hjem og hadde lekt litt og spist skulle jeg legge han og han skrek med en gang jeg snudde ryggen til han ( har aldri vært oe problem å legge han, ikke noe gråt og sovner av seg selv) det holdt på i nesten 2 timer. inn og ut av rommet hans. han hikstet etter luft i gråtinga og det var helt forferdelig å høre på. ( han gråter kun hvis han slår seg skikkelig) Og sann har det bare fortsatt. Men bare når det gjelder meg.

HVa skjer? blir redd jeg... uff...

Det er ikke noe problem å ha barnevakt og sann til han, så seprasjonsangst har lissom ikke slått meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste barn får en reaksjon på barnehagestart en eller annen gang. Noen før enn andre. Kan det ha noe med barnehagestarten kanskje? Jobber i barnehage, så hørt om lignende før. Skjønner deg veldig godt at dette ikke er gøy! Håper det bedrer seg snart.

Skrevet

Dette er ikke helt uvanlig, jobber som Pedagogisk leder i bhg selv, og jeg tror det er en reaksjon på bhg start. De siste 9 årene har jeg jobbet med de minste, mange av disse syns starten i bhg er gøy. Nye utfordringer, og inntrykk, samt sosial omgang med andre barn. Men ofte kommer det likevel en reaksjon etter en liten stund. Måten barnet reagerer på er ulik, men en reaksjon er helt naturlig. Barnets trygge verden med mye mamma/pappa kontakt endres, og mange nye inntrykk skal bearbeides. Jeg tror jeg ville snakket med de ansatte i bhg, og funnet en løsning sammen med de. Vanskelig for oss her inne å komme med råd, som ikke kjenner ditt barn.. Men trøst deg med at det går over.. Lykke til!! ;0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...