Galskapens overhode Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 I går fikk jeg et infall og laget en høstpose i bomull og fleece til vogna til lillegutt på 2,5 år. HAn er lang og de fleste poser blir litt trange. Resultatet ble jeg veldig fornøyd med! JEg holder påå helkle et enkelt helseteppe i myk babyull.. tenkte jeeg skulle ha det i naturhvit med mørk bruk kant... praktisk siden vi får vinterbaby, og så holder jeg på med å lage en stelleveske av gamle dongeribukser. ... begynt å klippe passende stykker, men er litt usikker på hvordan jeg skal få den vanntett inn til skiftetøyet. Har du noen prosjekter du holder på med?
Nykommern Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 Ikke sykemeldt, men liker på holde på med hobbysaker. Skal begynne å sy litt, vet ikke helt hva ennå, men vi får se Har såvidt begynt å strikke noe som ble kalt "kjørepose", en strikkesak som passer å ha på i bilsete. Men ikke helt fornøyd med fargevalget på mønsteret nederst, så tror jeg tar opp og begynner på nytt... Ellers er jeg klar for å strikke til småen som kommer i februar. Tror det finnes et slags plastikk som kan kjøres og sys/limes på i kantene for å holde ting vanntett. en venninne kjøpte noe sånt til en badeveske hun skulle sy. Vet ikke helt hvodan det gikk men...
<3<3November Prinsesse<3<3 Skrevet 31. august 2010 #3 Skrevet 31. august 2010 Har vært sykemeldt i nå 20 uker, nesten hele svangerskapet og har termin i begynnelsen av desember, så dette blir en liten vinter prinsesse Har strikket 6 par med spiralsokker, noen blir barselgaver og er straks ferdig med vognteppe. Skal ta fatt på "djevellue" og votter, og ullbukse Koser meg med strikketøyet, og har snart syltet og plukket det som er av bær, venter nå på eplene (prøve å koke gele) og så blir det en del baking, så fryseren blir fylt opp Må ha noe å holde på med, er ganske stusselig å pusle rundt hjemme, hvis man ikke har noe å gjøre, har jo en del uker til her hjemme, før frøkna vår kommer
2.gangsgravid Skrevet 31. august 2010 #4 Skrevet 31. august 2010 Jeg er 40% sykmeldt, og koser meg hjemme og slapper av to dager i uka. Jeg har strikket et teppe og en kjøredress. det blir kjekt ettersom den lille kommer i midten av desember Nå har jeg heklet en liten kanin-rangle og holder på med å hekle en ku til dattera vår på 2 år Moro å ha litt håndarbeid å holde på med, men jeg tror mannen min blir litt oppgitt av alle prosjektene jeg setter i gang med
Feminuch!<3 Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 når dere striker vognteppe, ossen garn bruker der?? og vet dere om noen gode bøker eller nettsider hvor man kan lære seg å strikke eventuelt til babyer? OG som er enkelt å lære seg...kan eldi veldig lite for å si det sånn hehehe:)
Gjest Skrevet 31. august 2010 #6 Skrevet 31. august 2010 Er dessverre svært lite "handy" av meg.. ( Hva med å bruke et tisselaken til fór i den stelleveska; "gummien" utover og frottéen inn ?
<3<3November Prinsesse<3<3 Skrevet 31. august 2010 #7 Skrevet 31. august 2010 På vognteppet har jeg brukt Dale Baby Ull (merion ull), da kan det brukes ellers også, uten at det stikker. Det blir mykt og godt. Men alt av Merion ull er supert På vognteppet har jeg gjort det veldig enkelt, fikk ett tips om å legge opp 160 masker på rundpinne nr.6 og strikke frem og tilbake (6-7 garnnøster). Så skal jeg hekle kant på det. Nøstebarn og garstudio.no har mange fine oppskrifter . Hvis ikke er det bare å google, det er mange som har blogger med fine og lette oppskrifter
Puppemamma Skrevet 31. august 2010 #8 Skrevet 31. august 2010 mitt eneste store tips: IKKE begynn med flettemønster på babyteppe. altså. det er utrolig fint. men jeg kommer ikke til å klare å bli ferdig med mitt skuffa over meg selv
Galskapens overhode Skrevet 31. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 31. august 2010 Legger ut skrytebilde av vognposen jeg http://www.barnimagen.com/content/view/slideshow_user/412924/offset/0 Teppet har jeg bare kommet 1/3 veis på.. Men kanskje det er ferdig til neste helg.. Morsomt å lese om andres prosjekter.. Kanskje jeg eller andre får tips til flere ting å lage
Dette er lykken på jord! Skrevet 31. august 2010 #10 Skrevet 31. august 2010 Jeg har strikket et nydelig babyteppe med div mønster og en blondekant. Strikket på pinne nr 2,5 i babyull. Ellers har jeg strikket et par sokker og et par votter, og straks går jeg igang på et hentesett (selebukse, jakke, votter, lue, sokker). Må bare bestemme meg for hvilket.
Spybøttå Skrevet 31. august 2010 #11 Skrevet 31. august 2010 Masse fine oppskrifter og strikkeskole på nettsida til garnstudio.no. Her viser dei video av kvar enkelt strikketeknikk, og ein kan printa ut gratis oppskrifter til både baby og barn!
anna_duck Skrevet 31. august 2010 #12 Skrevet 31. august 2010 Jeg har bekkenløsning, uke 23. Driver i hagen jeg da, setter meg på rompa og luker. Ellers sitter jeg og planlegger alt det nye jeg har lyst til å gjøre i hagen når jeg er oppegående igjen - ser på nettsider og i blader for å få tips, og tegner og forklarer til den dagen jeg kan sette det ut i livet :-D Snart begynner jeg på langnisseluer i rosa, og et par i blått og noen i rødt - har en sjøl, og "alle" ville ha slik i fjor jul - så det blir et par myke pressanger under juletre. Vi har pusset opp hus i sommer, så jeg sitter og titter på alt av baderomsinnredning. Mye å velge i, så det blir noen timer der for å få bestemt seg, pluss turer innom utstillinger for å se de "live". Jo - jeg plukker og safter og sylter plommer, kirsebær og solbær. Og til helga skal jeg prøve meg ut i skogen i små omganger for å finne kantarell!! Nam med stekt kantarell i smør :-D
Galskapens overhode Skrevet 1. september 2010 Forfatter #13 Skrevet 1. september 2010 Leget en til babygutt i magen etter ungene la seg i går.. Et tovet ullpledd med krøllete kanter var ikek det letteste å jobbemed.. men 3,5 timer senere var den klar http://www.barnimagen.com/content/view/slideshow_user/412924/offset/1
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 1. september 2010 #14 Skrevet 1. september 2010 Ordne prinsesserom til jentene mine, male å kose meg Hehehe Å har fått dilla på å endevende alt hjemme, så spørs hva ektemannen sier når han kommer hjem fra nordsjøen...
Malefika Skrevet 1. september 2010 #15 Skrevet 1. september 2010 Kjøp en voksduk i et fint mønster eller farger som passer og bruk det som "for".
Mia29 Skrevet 1. september 2010 #16 Skrevet 1. september 2010 He-he. Ingen prosjekter her i huset. Sykmeldt pga svangerskapskvalme. De dagene eller halvtimene jeg føler meg litt bedre består stort sett prosjektene i å dusje, lage mat eller sette på en klesvask. Håper jeg kan orke å begynne på babyteppe etterhvert. Nøstebarn har en veldig enkel oppskrift som kan anbefales for nybegynnere. Garnet er imidlertid litt vanskelig å strikke i da det fliser seg lett. Finn et mykt garn i babyull, legg opp 160-170 masker slik som foreslått og strikk rett frem og tilbake til teppet er ca kvadratisk. Da får du et helt supert babyteppe. Denne størrelsen holder en stund også. Hvis du ikke velger det tynneste garnet er det mer robust når barnet blir større, men kanskje ikke like godt som inne-teppe når ungen er helt fersk.
Heanne Skrevet 1. september 2010 #17 Skrevet 1. september 2010 Jeg er i uke 24 og helt sykmeldt. Jeg kan ikke begynne på noe store prosjekt da gir jeg desverre altfor fort opp :/ Men strikker tovatøfler for å gi bort i julegave, hekler sjal med englemaske(superlettvindt) og så broderer jeg innimellom div jeg har begynt på Ellers har jeg stor opprydning for bilder på dataen og fremkaller og setter inn i album.
umuliusen Skrevet 2. september 2010 #18 Skrevet 2. september 2010 På grunn av bekkenløsningssmerter kan jeg dessverre ikke gjøre så mye. Det å sitte vanlig er vondt... Har som mål å strikke et "Mor Signes babyteppe" i garn fra Nøstebarn. Det er superenkelt og blir veldig fint når det er ferdig. Har som mål å strikke minst 10 riller pr dag slik at jeg skal bli ferdig..hehe... Vil også lage et eller annet til å henge i vognåpningen, enten sy flaggranke eller stoffhjerter, eller hekle noen små figurer... Siden jeg har termin i desember har jeg laget en liste over julegaver jeg må få ferdige for ikke å glemme adventskalender til barna mine... Har også fått lest en del bøker jeg lenge har hatt lyst til å lese. Nå har jeg endelig masse tid til det. Er utrolig lei av kjedelige TV programmer!!!
lovina Skrevet 2. september 2010 #19 Skrevet 2. september 2010 Nindus 82: Strikker du bare "rettstrikk"? Fik lyst å prøve
Nykommern Skrevet 2. september 2010 #20 Skrevet 2. september 2010 Hei igjen Vognposen din er kjempefin. Har du mønster eller bare funnet på selv? Så kreativ er ikke jeg tror jeg. Også mange andre som holder på med mye fint. Selv kjøpte jeg garn til en hentedress, i lysegrønt/lime i forgårs! Startet i går, blir kjempefin tror jeg. Skal ta opp denne kjøredressen jeg begynte på og starte på nytt. Finne en annen farge til kanten neders. Men venter til jeg har vært på UL og forhåpentligvis fått vite om det er en gutt eller jente jeg går og bærer på
umuliusen Skrevet 2. september 2010 #21 Skrevet 2. september 2010 Det teppet Nindus nevner er nok det samme som jeg strikker. Dersom du Googler "nøstebarns babyteppe" så kan du se flere bilder av det (google-images) Det kalles også "Mor Signes babyteppe" og ja, det er å legge opp 160 masker for vanlig størrelse (og 170 masker for litt større) på pinne nr. 6. Så er det bare å strikke "rettstrikk" frem og tilbake (= riller). Jeg bruker Nøstebarns garn og teppet blir fint og lett som en sky:-) Det går sikkert fint an å bruke andre garntyper, men vil kanskje tro at da blir teppet litt "tyngre"...
mamma+g09+baby11 Skrevet 2. september 2010 #22 Skrevet 2. september 2010 Hei, så flinke dere alle er som strikker så mye:) kan desverre ikke strikke jeg, det overlater jeg til barnas bestemødre;) Men jeg har dilla på safting og sylting da...Er hjemmeværende, og går mye tur og da plukker jeg med meg litt hver dag. Men jeg begynner å gå tom for ideer på hva jeg kan lage. Noen som har tips? Noe annet enn dette, for det har jeg laget;) skryt skryt, neida, jeg er bare veldig veldig glad i å både lage og selvsagt mest, å spise, hjemmelaget syltetøy:) -jordbær sylt. -jordbær/markjordbær sylt. -bringebær sylt. -bringebær og rips s. -bringebær og blåbær s. -rabarbraslusj/suppe -rå bringebærsaft -kokt ripssaft -lager nypesyltetøy nå, utrolig mye rensejobb, siste gang jeg gjør det tror jeg...håper det er godt da. Er det noen som har smakt det? Har plommesylt, blåbærsylt, appelsinmarmelade og kirsebær syltetøy i fryseren fra i fjor.. Noen tips til hva jeg kan bruke fryste krekling og solbær til? Når plukker man kantareller forresten, nå snart? Noen med oppskrift på eplesaft? Skal lage sylta agurk, og sylta grønne tomater. Tomatene mine ble aldri røde i år..hmmrfh...Men noen med oppskrift på sylta tomater? Andre tips til hva jeg kan finne på? Hilsen meg med super dilla....
<3<3November Prinsesse<3<3 Skrevet 3. september 2010 #24 Skrevet 3. september 2010 Hei Lovina....har byttet Nick: Ja jeg strikker bare rettstrikk på dette Superenkelt og blir veldig bra Er straks ferdig, så må kjøpe noe mer garn i dag, så jeg kan begynne på ullbukse
<3<3November Prinsesse<3<3 Skrevet 3. september 2010 #25 Skrevet 3. september 2010 Hei mamma+g09+baby11: Krekling egner seg vel best som krydder?? til alt av vilt? Men solebærene kan du koke gele eller syltetøy på, jeg har laget solbærsyltetøy flere år på rad nå, og det er en kjempe suksess Blir veldig godt Kantareller finner du nå Plukket en del i helgen som var Du kan lage rognebærgele, det er jo godt til mat Og tyttebærsyltetøy Dette er jo bær som er modne nå. Kjenner igjen tomatproblemet; mine er heller ikke røde, men tenkte å plukke og legge dem i solen i vinduet, da blir de røde etterhvert... Jeg tenkte å prøve meg på eplegele..har du laget det før? Jeg har en sånn gammel matlære bok etter moren min gikk på barneskolen, og den er helt genial på norsk tradisjonsmat og safting og sylting, så den har vært min hjelp i alt jeg har begitt meg ut på. Eller så bakes det en del, fyller opp fryser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå