*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 Lillegutt har passert 10 mnd nå og vi har begynt tilvenning på kumelk... Spurte på hs hva som var greit og ikke, men følte meg ikke så mye klokere.. Helsesøster snakket mest om det totale døgninntaket, men uten å nevne mengde, og fjern som jeg er, så spør jeg jo ikke noe mer heller, hehe.. Så hvordan legger dere opp tilvenningen, og hvordan reagerer barna deres? Har gitt han et par vanlige youhurter, lar han få ta mer og mer del av vår middag/sauser, med minimale mengder salt, også har han fått melk på flaske. Da har jeg tatt ca 30/70 kumelk/oppvarmet vann, mao veldig tynn melk. Dette synes han er kjempegodt, og det ser ut til at han tåler det bra.. Litt rødt utslett noenganger, og litt løs avføring to ganger, ellers ingen annen reaksjon på melk.. Høres dette ut som en mild og grei tilvenning på melk?
Gjest Kira06 Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 Synes det høres ut som en veldig grei tilvenning:) Vi startet med melkeprodukter som yoghurt, ost osv når vesla var 10 mnd. De siste ukene har vi også gitt henne litt kumelk blandet med vann. Vet ikke helt hvor mye av hver, tar bare litt vann oppi melken:) Men hun har foreløpig ikke hatt noe reaksjon på det (er 11,5 mnd). Hun spiser også stort sett det samme som oss, bortsett fra honning og jordbær (som hun får utslett av). Så tenker at du bare kan kjøre på med å gi han mer og mer av deres middag, og heller bare salte etterpå hvis det er mulig. Vi har brukt endel annet krydder enn salt, som f.eks basilikum, soltørkede tomater osv, og har rett og slett fått mye bedre smak på vår middag også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå