Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille Leo kom til oss på termindagen den 12 august.

Det startet med at jeg dro på kontroll hos jordmor Therese kl 10 på morgenen den 11 august og der fant hun 3cm åpning men kunne lett tøye til 5....

Uten en eneste ri altså.

Etter timen tok jeg en tur på senteret for å handle 1.års presang til tanteungen min. ble litt lei av kynnere og dro hjem etter det.

La meg på senga og surfet på internett og kunne etter en stund innrømme at kynnerne kom da visstnok regelmessig....kunne det være noe på gang?? Logget inn på "rieteller.no" og jammen var de regelmessige på 10 min.

Jeg ringte til kjæresten min og sa dette, men siden det overhodet ikke var noe vondt sa jeg at det ikke var noe stress. At jeg fikk heller ringe hvis det tok seg opp.

Det gjorde ikke det, men ga seg heller ikke. Da han kom hjem fra jobb var det 7 min i mellom men ikke no vondt. Innen besteforeldrene fikk kommet (barnepassere) var det 5 min men fortsatt ikke noe smerter. Da det økte til 4 min i 9 tiden orket ikke svigermor å vente mer, hun insisterte på at vi dro på føden, som forøvrig sa før på kvelden at det var opp til meg når jeg ville komme i og med at det var tredje barnet.

Da vi kom inn på føden hadde jeg 5 cm åpning, tøyes til 6.... Sa med en gang at jeg kunne godt bare få Epidural med en gang. Sist fødsel fikk jeg det når det var 9,5cm åpning......Etter ca 10 min hadde jeg fått veneflon og den hyggelige mannen i døra hadde grønne klær. Så deilig! Epidural ble satt og vannet ble tatt 1 time etter.

Etter det skal man vente 1 time for å se om riene tar seg opp naturlig, men selvom det skjedde fikk jeg litt drypp for at tiden ikke skulle dra ut.

Et par ganger ble dryppet økt, og litt før kl 3 fikk jeg trykketrang, bare å trykke det. Her er det full åpning.

3 pressveer senere kom prinsen.

Ikke en gang var det smerter som føltes uhåndterbare, fødsel med Epidural er nesten som å bli snytt for en fødsel føler jeg...(i fare for å provosere..) Ikke en revne ingenting.....synd det er siste gang, for dette var så hyggelig at jeg burde gjort det oftere ;) (takk Jordmor Anne på Ahus!)

Etter en uke med startvansker og oppfølging på riksen og ahus fikk vi komme hjem og være familie :) Nå er alt bare kos, og i dag har gullet vært med på foreldremøte på ungdomsskolen :) hehe

Ikke værst til å bare være 18 dager :)

Lykke til alle dere som fortsatt venter!

(vet ikke om bringebærbladene hjalp, men har brukt både kapsler og te i 3 mnd........)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer masse med lille prinsen!

Skrevet

flott hisotrie :) hadde bare alle fødsler vært like greie :)

du provoserer ikke, men min epiduralfødsel var nok litt annerledes. null effekt på pressriene... så den kjente jeg ;) men det var deilig med pause fra de vanlige riene etter 2 døgn... ;)

Kos dere masse!

Skrevet

Takk:)

kjente pressriene jeg også, men ikke mer enn de ti minuttene det tok..

Kjipt når ting ikke virker............

Nevner at mitt gamle nick var: Snart 3-termin i aug.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...