Gå til innhold

gravid bilbelte?? nødvendig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer litt på dette...

er det nødvendig, har det noe å si i en kolisjon?

hadde dere det?

og i tilfelle, hvilket gravid belte brukte dere??

Skrevet

Jeg leste at man ikke skulle bruke det pga det er en grunn til at beltet ligger der det ligger, og at det ikke skal flyttes på pga sikkerthet. Ved en kraftig nok kollisjon vil ikke gravide-belte ha noen effekt uansett da beltet vil flytte seg til magen allikevel. Men google det litt, jeg mente jeg leste det på vegvesente eller naf sine sider.

Skrevet

Nei, det er ikke nødvendig for annet enn at det kan gi bedre komfort

Skrevet

Jeg føler meg i alle fall litt mer trygg med det på.

Brukte det fra jeg fant ut at jeg var gravid med førstemann til han var ute. (Klarte til og med å ta det på meg et par ganger etter at han var ute av gammel vane)

Fant det ikke i starten da jeg var gravid med nr 2 og syntes det var ubehagelig å kjøre uten.

Ett par ganger når mannen har bråbremset har jeg merket at beltet strammer på en annen måte en uten bilbelte.

Jeg følger i alle fall bedre føre var prinsippet. Kanskje litt hysterisk, men hvorfor ikke.

Jeg bruker BeSafe beltet.

Skrevet

Det er litt omdiskutert hvorvidt det har noen effekt i en kollisjon. Så en må nesten bare gjøre hva en selv føler for.

Jeg hadde det sist, og jeg syns det var mer behagelig å få bilbeltet ned fra magen. Denne gangen kommer jeg nok også til å ta det i bruk etterhvert som magen blir større.

Har Besafe sitt.

Skrevet

Nå har jeg lest flere undersøkelser som viser at det åpner seg i kollisjoner og derfor er det penger ut av vinduet. Bare sørg for å ha beltet stramt over hoftene, under magen og vær oppmerksom når du kjører bil. Holder lenge det..

Skrevet

Jeg har ikke brukt det. Beltet lå fint under magen min og i følge informasjonen jeg fikk da jeg gikk gravid (en brosjyre fra fastlegen) er det ikke dokumentert at gravidbelte gjør kjøreturen tryggere for fosteret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...