stearin Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 Jeg er alene om den daglige omsorgen og alt for min lille jente på snart 4 mnd. Har aldri vært sammen med bf, så kjenner han egentlig ikke noe særlig. Å være alenemor er ikke noen enkel oppgave vil jeg si, men i bunn og grunn har vi det ganske flott. Ville nok ikke hatt det annerledes. Jeg setter stor pris på barnepassere (hittil kun min egen mor, forhåpentligvis far snart).Men er jo ikke alltid hun kan stille opp heller. Mamma har passet på lillejenta noen ganger allerede mens jeg har vært ute å handlet eller bare gått meg en tur alene. Hun vet akkurat hvordan hun skal tilberede mme og har mange barn selv som hun har pleid med for bare noen år siden. Vanligvis får hun en laaang huskeliste om hvordan hun skal gjøre hvis babyen gråter osv. Hvor smokken og alt er. Men i kveld ga jeg bare nuss og klem til jenta mi og dro ut.. Bestemora og jenta hadde jo klart seg fint, men har dårlig samvittighet.. Noen som har følt det likedan?
Sweet Amber Skrevet 30. august 2010 #2 Skrevet 30. august 2010 Å nå ble sikkert moren din glad. Da føler sikkert at du endelig begynner å stole på henne med jenta di:) Dropp samvittigheten, det kommer nok av anledninger til å ha dårlig samvittighet og denne her er for tynn til at det er noen vits i å plages:)
stearin Skrevet 30. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2010 For meg var det ihvertfall veldig godt å få tankene andre steder, og baby virket også roligere av at jeg ikke er så opprørt. Så jeg burde vel droppe samvittigheten som du sier:) Likevel føltes det rart å bare "stikke av" slik uten noen bruksanvisning på alt.. Hehe.. Følte at jeg dro i full fortvilelse over at baby har vært urolig idag, og det virket fullstendig galt. Likedan som det å "stikke av" i sinne også er galt.. Ikke det at jeg var sint, jeg var bare utrolig fortvilet og en god smule sliten..
Formerly known as Tina Skrevet 31. august 2010 #4 Skrevet 31. august 2010 Det er jo ingen vits i å ha dårlig samvittighet over dette:-) Moren din har sikkert ikke fulgt bruksanvisningen din allikevel. hehe. Mamma hadde ihvetfall ikke gjort det:-) Hvis du skal lage bruksanvisning hver gang moren din passer babyen kan du liksågodt være hjemme. Moren din har jo hatt barn sev. Hun gjør kanskje ikke alt slik du vil, men det får så være. Så lenge hun holder seg til "hovedreglene" når babyen blir eldre så er det vel greit:-) En annen ting er at moren din trenger å bli kjent med gullet ditt på sin egen måte. De triksene som fungerer for deg når babyen gråter, fungerer ikke nødvendigvis for henne. bare sånn at du ikke skal tro jeg aldri har dårlig samvittighet så vil jeg bare si at jeg har dårlig samvittighet hver gang jeg leverer jenta hos bestemor eller mormor, men når jeg går så er alt greit. Det er fantastisk deilig å få litt alene tid av og til:)
stearin Skrevet 31. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2010 Ja, der sier du noe.. Hun bruker bare å nikke som bare det å husje meg ut døren når jeg begynner å ramse opp ting, hun stiller aldri noen spørmål. Og det betyr vel at hun gjør ting på sin egen måte for det meste:P Jeg vet jo at hun er en veldig flink mor, men dette er barnebarnet liksom, føles så annerledes da.. Flott å høre at jeg ikke er alene om det der.. Og ja, man trenger virkelig noen kanskje timer i ro av og til etter en hel dag uten å være et minutt alene. Selv dusjinga gjøres ikke ensom lenger:p
mamma og my Skrevet 31. august 2010 #6 Skrevet 31. august 2010 Så fint at du har noen som kan avlaste litt, da! Det er sikkert en vinn-vinn situasjon for både deg, baby og bestemor, og absolutt ikke noe å ha dårlig samvittighet for!
Nikki 75 Skrevet 31. august 2010 #7 Skrevet 31. august 2010 Du har da ingen grunn til å ha dårlig samvittighet! Du overlater babyen din til noen du stoler på, og som har full kontroll, og det nyter dere godt av både du, jenta di og bestemoren - som får knyttet unike bånd med hverandre mens mamma får tatt vare på seg selv. Det er faktisk viktig at du får litt tid for deg selv, sånn at du kan være den beste mammaen i verden til vanlig. Jeg må si at jeg beundrer virkelig alle som er alene om omsorgen for babyer, jeg tror ærlig talt ikke jeg hadde klart det, jeg synes det var slitsomt nok de første ukene selv da vi var to!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå