Gå til innhold

Klarer ikke finne roen og sovne selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

r riktig nok bare 2 mnd,mn fantastisk tung å bære på,eller jeg bruker bæreselen masse og,men virker faktisk som om han må ha bærsele eller att jg vugger han i armene mine for å få sove,legger jeg han ned i våken tilstand begynner han å hyle og demonstrere med engang,og han er illsint,jeg klarer jo ikke høre på d. Er også bare jeg som klarer få han til å roe seg og sovne,pappaen hakke sjangs,vet han bare er 2 mnd,men jeg får jo ikke stikki på butikken engang for pappan klarer ikke roe han. Han sover forøvrig bare 5 min om gangen på dagen og... Non som har noen supre tips å komme med???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen tips dessverre, holder på sånn selv fremdeles og min er 5mnd. hørt om unger som har måttet bli bysset i søvn til de er halvannet år. sånn for å ta fra deg motet liksom.. :S

kan du ikke trille til butikken da?

her ble det mye bedre når ungen ble 11uker, men må fremdeles bysses. hjalp å legge en kosebamse med mammalukt foran nesa på han i vogna. jeg hadde en kosebamse ved siden av meg om natta flere netter for at den skulle lukte meg,hehe den gnurer han nesa inntil og sover mye bedre

Skrevet

Problemet er att han er hysterisk i vogn og bil,han demonstrer noe skikkelig for ingen bærer han,så vogner hater han,illskriker,for han MÅ bli bært til han sovner,han kan gjerne ligge å skrike i 10 min opp til butikken og sovne med engang jeg tar han opp når vi kommer hjem, så blir liksom ingen koselige trilleturer :( eller bilturer.jaja,går vel over engang,om noen år hehe. Lykke til til deg. Takk for svar :)

Skrevet

åja da er det verre ja, han min har alltid likt å trille heldigvis. da er bæresele det eneste rådet jeg har, men jeg ville tatt en tur til manuellterapeut for å utelukke at det er andre ting som plager han. det er gratis for de små og man blir prioritert inn. hørte om en unge som hadde hylt hver gang han ble lagt ned i ett år før de fant ut at det var noe galt i ørene så han hadde vondt når han ble lagt og fikk trykk mot ørene. andre jeg har hørt om har gjerne en nakkelåsning eller noe, greit å sjekke ut for å utelukke. men din er veldig liten så har nok også stort behov for nærhet og trygghet. ha barnet inntil deg så mye som mulig, det er bare en periode uansett. lykke til!

Skrevet

VIPPESTOL!!!!!!!!!!!!!!

Fantastisk,genialt å virkelig å anbefale...

Babybjørn sin vippestol har 4 stille som kan brukes fra fødselen av...

Fås kjøpt på finn.no eller nærmeste BabyComfort eller barnebutikk..

La den lille ligge lengst mulig iløpet av en dag..Til og med la han/henne sovne i denne å se om det hjelper.

Skrevet

Vi har sprinkelsenga helt inntil vår seng. da er det lett å roe henne fra vår seng. Jeg lå ofte å holdt henne i hånda til hun sovnet. sang noen sanger. Strøk henne på magen osv.... Nærhet, nærhet, nærhet:-) Det er ofte det de vil ha.

Min erfaring med jenta mi er at når hun gråter i senga dreier det seg om et ubehag ett eller annet sted. magen eller tennene. da blir det stryking av magen og dentinox på gommene.

Sjekk med manuallterapaut bare for å utelukke.

Lykke til og jeg håper det ordner seg snart

Skrevet

Hei, dette høres veldig kjent ut! Har ei jente på 3 mnd, og sånn var det med henne til hun var 10-11 uker også. Gikk og bar og bar, og var bare mamma som gjaldt! Men litt og litt så endrer det seg her hvertfall. Går fortsatt ofte med henne i sjal for at hun skal sove på dagen. Men begynte å bysse henne til hun sov, og så legge meg sammen med henne. Litt etter litt så bysser jeg mindre. Kan fortsatt ikke bare legge henne, men hjelper hvertfall. Er nok litt for tidlig når babyen bare er 2 mnd, men du kan trøste deg med at det går over. Her er det plutselig greit at pappaen både bærer og legger. Og vi har ikke gjort noe for det annet enn å la han prøve ofte. Lykke til hvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...