Gå til innhold

koke smokker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpte et par smokker til min lille gutt idag, og tenkte jeg skulle koke de før han får prøve de. men så såg jeg at det var vann inni sugedelen når jeg tok dem opp av kjelen. er det vanlig? trodde de skulle være tette jeg, så det ikke kom bakterier inn i dem!?? førstegangs ja:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

blir alltid vann inni smokkene her i hus også. jeg sørger for å være ren på hendene og så kliper jeg sammen sugedelen og rister ut vannet rett etter de er kokt så de ikke blir liggende med vann i.

Skrevet

Dette står på MAM sine hjemmesider:

Det har kommet inn vann/spytt i sugedelen.

Ifølge europeisk standard må det finnes luftehull i smokker. Dette for at luften skal komme ut og inn i sugedelen som ellers ville vært helt tett. På våre smokker finnes luftehullet i skjøten mellom knappen og skjoldet. Iblant kan det suse når man trykker på smokken, og det kan komme inn vann i sugedelen hvis man f.eks. koker eller skyller den. Det kan også komme inn spytt i smokken dersom barnet i en periode surkler ekstra mye.

Dette påvirker likevel ikke smokkens sikkerhet eller funksjon. Hvis man trykker på sugedelen og rister smokken får man ut det meste av vannet/spyttet. Luften i sugedelen gjør at vannet tørker raskt igjen. Smokken må altså ikke kastes selv om den suser eller tar inn vann/spytt. Hvis man opplever at det samles mye spytt i smokken, anbefaler vi en litt mer nøye rengjøring og at man virkelig prøver få ut vannet slik at smokken rekker å tørke før barnet får den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...