Gå til innhold

Hvor mange timer er det "normalt" at de små sover om natta når de er rundt 9 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler alle rundt meg meg har unger som sover 12 timer ..Det hadde vært noe det:)

Her er det som regel rundt 10,5 time. Noen ganger 10, noen ganger 11 (men sjelden..), og én gang sov hun 11,5 timer. Men altså aldri 12.

Har en venninne som har ei jente på 10 måneder, hun sover minst 13 timer hver natt, og en gang hele 15 timer i strekk! Men det er vel heller sjeldent..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel det totale søvnbehovet som er viktigst, så får man fordele det ut over døgent som det passer.

Knerten sover som regel 11,5-12 timer hver natt (19.30-07.00/07.30). Sist søndag sov han 13 timer (helt greit for mor :-)), men det tilhører sjeldenhetene. Hvis han våkner før kl 07 putter han alltid inn smokken og legger seg ned og sovner igjen omtrent med en gang. Jeg tror ikke han hadde klart å sove videre hvis det ikke hadde vært for smokken.

Han sover som regel ca 2 timer +/- på dagtid fordelt på 2 dupper.

Skrevet

lillegutt her i hus sover ca fra 19.30/20.00 til alt mellom 6/til 7. e vi heldi sover han til halv 8. men for d meste e han våken 6-halv 7-kvart på 7. å så kan han ha uroligheter midt på natta da e må ha på han dyna og snu han.

dagtid sover han mellom 45 min til 2-3 timer.

sliter litt med dagsovinga. mest lur nr 2.

ofte kan d bli for lang tid til leggetid. og ofte våkner han så fort vi stopper bilen/vogna

Skrevet

Ifølge svangerskapsboken, så er det normalt mellom 10-12 timer :) Men dette er det absolutt ikke alle som opplever. Ingen babyer er like. Hun her sover omtrent 10-11 timer, kanskje 12 innimellom. Hun er straks 11 mnd.

Skrevet

Arvingen vår sovner ca 1930, og kan lett sove til 11 dagen etter. Noen ganger må vi faktisk vekke henne, og da blir hun sinna på oss;) Hun er 4 mnd nå, og har hatt dette sovemønsteret fra hun var ca 4 uker gammel. Hender at hun våkner i 8-9 tiden, men da vil hun bare ha litt kos, for hun sovner igjen med en gang. Sover 2-3 timer tilsammen på dagen, fordelt over 2 dupper ca. Bank i bordet at det fortsetter. :)

Har en venninne som må stå opp hver 1,5 time med gutten sin hver natt..Hjelp;)

Skrevet

Vi er nok også mer på 10 timer her i huset. Eldstemann sov NØYAKTIG 10 timer hver natt uansett når vi la ham. Vi kunne stille klokka etter ham. Hvis han sovnet 20:15 våknet han 06:15. Hvis han sovnet 21 våknet han 07. (så vi la ham ikke 19 nei....)

Yngstemann her er bare 8 mnd. men han sover nok bare 9-9,5 timer om natta foreløpig. Tar igjen med mer dagsoving da, så det blir gjerne 13-14 timer med søvn i døgnet på ham.

Skrevet

Æsj- samme her: 10,5 timer som snitt. Legger ham litt over syv, styrer rundt i sengen 30 min før han sovner ca 19.45 og v åkner mellom 6 og 06.30. Veldig kjedelig å tilhøre den nedre delen av normalen... *Sukk*

Var så bortskjemt med storebror, når han var på denne alderen sov han 13 t om natten... (men nå var storebror vanvittig mye mer krevende som våken! Heller blid baby som er uthvilt etter 10t!)

Skrevet

Jaja,noen må vel trekke ned normalen også..:)

Høres bare så DEILIG ut med en unge som sover lenge! Da går det an å legge tidlig å få litt voksentid,og slippe å stå opp midt på natta for da er det morgen.

Prøvde en stund å legge henne kl 19,men da var det morgen sånn i 05 tida,og det var litt i tidligste laget syntes jeg;) Så det blir i seng sånn i 19.30-20.00 tida. Men er flere av dem rundt meg som reagerer og mener det er så seint? Hva er så magisk med kl 19 egentlig?

Skrevet

Poden her i huset har stort sett sovet ca. 8 timer til sammen på natta og et par timer på dagen... :-( Har hatt mye trøbbel med magen, tett nese og tenner, så håper det er årsaken. De siste 2 nettene har vært litt bedre, hadde vært digg å få en "normal" baby som sover 10-12 timer, ja! Dagen har ofte startet ca. 4-5 om morgenen, men i dag ble jeg nesten for sein på jobb, hihi. Utrolig deilig (sov til nesten 7)! Hadde vært fint om han kunne begynt å sove sammenhengende også... Er tross alt 9 mnd :-b Men verdens deiligste gutt da, må ikke glemme det.

Skrevet

Vet ikke hva gjennomsnittet er. Min 9 mnd gamle baby sover mellom 12 og 13.5 timer hver natt og har gjort det siden han var 3 mnd og sluttet med smokk. Også sover han mellom 3-4 timer hver dag. Han er normal i følge helsesøster, men sover nok mer enn gjennomsnittsbabyen. Det er nok stort sprik innen det som er normalt.

Skrevet

"Hva er så magisk med kl 19 egentlig?"

Ja det luerer jeg også på. Det passer jo bare for de familiene som har barn som sover 11-12 timer (eller mer) og skal opp i 6-7 tida. Det fungerer jo ikke for oss som har 8-9-10-timers nettene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...