Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenten vår er 5 måneder, og jeg har tenkt å legge henne på eget rom, vegg i vegg med vårt. Jeg er redd det blir mye trasking frem og tilbake for å gi smokken i løpet av natten, men håper det går seg til. Hvilke erfaringer har dere med eget rom? Har tenkt å begynne å legge henne i sovepose, for jeg er redd for at hun legger seg under dynen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ble snuppa lagt på eget rom for bare et par uker siden, da var hun 8,5 mnd. Hadde jeg visst hvor greit det gikk hadde jeg gjort det før for å si det sånnt! Fra å våkne minst 5 ganger per natt (natta før hun ble lagt på eget rom var hun våken minst en gang i timen!), gikk hun til å sove natta rundt (fra ca 19.30 til ca 06.)

Så tror hun trengte ro og fred :)

Skrevet

Her la vi snuppa på eget rom når hun var 6 uker. Da begynte hun og sove mye bedre. Nå er hun 3,5 mnd og sover fra 19-07/08. Jenta vår bruker sovepose, så jeg er ikke engstelig. Ligger på rommet ved siden av, og jeg våkner når hun bare lager et lite pip. Så jeg anbefaler i alle fall å prøve, kan være hun begynner å sove bedre hun også.

Skrevet

Mini ble lagt inn på eget rom da han var 4,5 mnd - gikk kjempebra. Han sov bedre pga ingen forstyrrelser fra mor og far som legger seg osv.

Ingen trasking frem og tilbake da han kun trenger tutten når han skal sovne.

Ang dynen..kjøp den dynen som er hakket større enn de minste babydynene. Da vil du kunne legge kanten bak under madrassen, på denne måten greier ikke mini å dra den over seg.

Skrevet

Sønnen min er 3 mnd og jeg har vært inne på tanken om eget rom etterhvert,vegg i vegg me våres....men hvilken sovepose er det dere snakker om? en spesiell for seng??

Skrevet

Lillemann er nå 3 mnd. Jeg våkner av alle lydene han lager, så selv om han bare får mat en gang i løpet av natta, er jeg mye mer våken enn det. Så her har vi tenkt til å få han på eget rom asap. Må bare male rommet hans først:) Men må si jeg gruer meg litt, for er redd jeg går glipp av noe dersom det skulle være alvorlig... Rommet ligger i gangen noen meter fra vårt, kommer til å ha dørene oppe, men ikke baby call tror jeg.

Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg skal absolutt prøve, har planer om å legge henne inn der på fredag. Jeg har både 65x80 og 80x100 dyne, men problemet er ikke at hun drar den over seg, men at hun flytter sånn på seg. Hun ligger aldri sånn som jeg la henne når hun våkner, da har hun gjerne beina der hodet skal være, og resten av kroppen nedover i sengen. Skal prøve posen de siste nettene på vårt rom for å se hvordan det går. Har kjøpt en pose på Ikea, har fått flere anbefalinger om de.

Skrevet

Slike soveposer selger de både på H&M og Ikea, enkle soveposer med glidelås på siden.

Da vår lille gutt begynte å flytte veldig på seg i sengen (på kryss og tvers) o gi tillegg begynte å rulle rundt på magen så kjøpte vi sovepose som strappes fast til madrassen.

Høres nok fælt ut, men ungen ligger godt og det er ingen fare for kvelning.

Jeg syns det er utrolig greit med babycall, selv om han er i naborommet. I tillegg er det greit å ha om kvelden/sein ettermiddag når han har lagt seg. Trenger ikke å høre om han puster akkurat, men greit å høre hvis det er noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...