Gå til innhold

Noen med erfaring om denne vogna? 4me kombi Berlin

Anbefalte innlegg

Her er vogna jeg snakker om: http://www.babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?func=frontend.show&template=product_info&func_id=36664&open=932

Synes den virker flott, stødig og har gode hjul (et must i finnmark på vinteren) og et stort pluss at det er en kombivogn. Men jeg synes at bagen er veldig liten! Og kurven under til oppbevaring var ikke av de største heller. Men det er nå bagen jeg tenker på, virka veldig smal, skal jo ha både madrass, pose og baby oppi der. Noen som kan dele synspunkter?

Fortsetter under...

Den jeg så på var helt solid, er det noe jeg hater så er det "løse" vogner, kanskje den du hadde sett på har stått på utstilling en stund, ikke vet jeg.

Kvaliteten synes jeg var helt i orden, tenkte mer på størrelsen! Men når ungen er 5-6 mnd blir det sommer, da trenger man jo ikke så tykk pose oppi der. Tankene surrer og går..

Til forrige mann kjøpte jeg en billig ny vogn av et såkalt "ukjent merke". den bommerten gjør jeg ikke igjen. Den holdt ikke lenge akkurat. Hjul som falt av bl.a......Så bare ha det i bakhodet når du velger vogn - du skal vel kanskje bruke den i 2-3 år? Da bør du heller kjøpe et kjent merke brukt på finn feks. Det gjorde jeg denne gangen - 1 år gammel vogn (Brio Happy) + bilsete m base til 3300 for alt.....

Annonse

Uansett om den hadde stått en stund så bør den vel tåle litt mer??

Jeg foretrekker iallfall å bruke en tusenlapp eller to mer på ei skikkelig vogn med godt rykte enn å kjøpe ei billig ei som antageligvis ruster og blir lealaus fort.

Får ikke opp linken du har lagt ut. Men kan fortelle om min erfaring med vogn!

Har en emaljunga edge duo nå og er knall fornøyd. Hadde en brio kombi til min eldste og det var ikke ett bra valg til finnmark og vinteren der. Fikk ikke plass til voksiposen oppi bagen så da var man liksom like langt :/

Edge duoen har jeg hatt til min nr 2 og skal nå ha den til nr 3 også. Får barn i januar og fikk sist i januar så vet at i edge duoen fikk jeg plass til voksiposen hele sesongen pluss at barnet hadde bag delen til hun var 8 mnd :)

Så mitt råd er at du burde tenke på bag str. Viss ikke er det nesten like greit og kjøpe en sportsvogn!

Men det er smak og behag om hvor trangt ungen skal ha det!

Men lykke til i den stooore jungelen :)

Jeg har ikke erfaring med denne vogna, men jeg er generelt veldig skeptisk til alt som er mistenkelig billig, inkludert vogner. Har sett vogner av lignende type i butikken, og jeg ble ikke imponert. Støtter det andre har sagt tidligere, at da er det bedre å kjøpe en brukt vogn av et anerkjent merke på finn. Hvis du vil ha kombivogn med ordentlige dekk, kan f.eks. Simo være noe for deg. Det er også en ganske vanlig vogn, så den burde være lett å få tak i brukt, evt en duovogn.

Når det gjelder plassen i baggen, vet jeg jo ikke nøyaktig hvor smal bagen i den vogna du sendte link til er, men jeg har selv hatt Brio kombi. Som 2gullbarn nevnte, blir det ikke plass til en svær voksi classic-pose i en kombivogn-bag, men en saueskinnspose (som jeg brukte) eller en mindre pose går helt fint. Voksi classic er jo en SVÆR pose, den tar mye plass... Og det finnes mange andre poser å velge blant. Jeg bor selv i Nord-Norge (dog ganske mye lenger sør enn Finnmark), og syntes det var kjempegreit med kombivogn til min sønn født i oktober. Vi brukte babybagen helt fram til våren, den holdt hele vinteren til et barn av gjennomsnittlig størrelse. Det er kjekt å kunne bære inn bagen uten at barnet sovner, og jeg hadde ingen problemer med at bagen ble for smal/liten - MEN at den er mye mindre enn enn duovogn, det er den helt klart. Det er litt smak og behag hva man foretrekker, pluss hvor du oppbevarer vognen og hvor du bor. I en blokk uten heis hvor kombivogna settes igjen nede, kan en kombivogn f.eks. være helt genialt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...