Gå til innhold

Kun se om barnet har downs på ul mellom uke 11 og 13?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har jeg hørt og lurer derfor på om jeg skal vente med tidlig ul til da. Fått sjekket det i samme slengen....noen andre som vet om dette stemmer? er visst da nakkefolden blir til og at det er den man kan se det på...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke de vil se etter dette på privat ul...... ikke på sykehuset heller........ da må du være passert 36 år...... da har du mulighet til en slik sjekk....

Skrevet

bor i utlandet, så det er fult mulig for meg... så, er det bare i den perioden man ser det?

Skrevet

Du må da ta DUO test, blodprøve, alder og nakkefold prøve legges sammen,

Dette er en spes test som ikke automatisk utføres alle steder og på alle gravide,

Skrevet

Dersom du tar en privat UL mellom uke 11 og 13 KAN man se tegn på at et barn kan ha Downs. Det er nakkefolden som kan være noe forstørret på dette tidspunktet. Dersom det oppdages kan man få henvisning videre for å finne ut om det er tilfelle. Denne undersøkelsen er ene og alene ikke nok til å se Downs med andre ord.

Skrevet

Det er fullt mulig å kunne se dette mellom uke 11-12. Man ser også etter nesebeinet noe som er veldig lett å se i den perioden der.. Men noe helt sikkert er det vel ikke..

Skrevet

Takk for svar.

Trur jeg tar en telefon til hun jeg har tenkt å ta tidlig ul hos og spør. Så får vi se om jeg venter til uke 11 med den eller tar den før.

Hvis hun sier at han kan se etter tegn venter jeg nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...