braveheart Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 baby som fiser mye... NYTT 18:36 30.08.2010 jeg har en liten gutt som er 1mnd. Han sliter endel med magen og fiser veldig illeluktende fiser mye. han er veldig urolig på natta og også på dagtid,men han hyler ikke konstant for d,heller grynter og tar i...er d noen som vet om grunnen til dette?burde jeg ha fått han undersøkt?jeg har prøvd å holde meg unna de"skumle matvarene"... trenger også sårt tips til hvordan jeg kan få ha til å sovne uten puppen i munn..han er helt avhengig av den og spiser 4-5 ganger og noen ganger mere iløpet av natta.vi samsover og jeg vurderer å begynne med vugga,men gruver sånn til hvordan jeg skal greie å venne han av med puppen som smokk...er takknemmelig for hjelp
Gjest Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 Som 4-barnsmor er min erfaring at samsoving er kjempebra for mor og barn. Mindre arbeid for mor om natten og mye tryggere for barnet. 1 mnd gamle barn blir IKKE skjemt bort og min erfaring er at rutiner ofte kommer av seg selv når barnet blir eldre. At han fiser er jo kjempebra! Luften skal jo ut. Men ja, den kan lukte grusomt ille mange ganger. Rart at så små kan lage så mye lukt Siden du er forsiktig med mat som kan gi luft og han "bare" grynter og ikke hyler hadde jeg tatt det med knusende ro. De lager lyd, tidvis mye lyd. Ang pupp som smokk har jeg ingen erfaring da jentene mine tok smokken. Men har sett rundt meg at selvom baby vil bruke mamma som smokk når de er så små oftest klarer seg fint uten etterhvert. Mao følg guttens rytme med soving og spising, rutiner kommer etterhvert.
Canari Skrevet 31. august 2010 #3 Skrevet 31. august 2010 Dette med samsoving eller ikke, hva er egentlig den store forskjellen mellm å ha barnet i samme seng, med egen dyne, og i en sprinkelseng helt tett inntil. Barnet er like "nært" med, og det er like lett for meg å se han og å gi smokken etc. Samtisig slipper han at mamma dytter egen dyne og arm borti han i søvne :-)
Gjest Skrevet 1. september 2010 #4 Skrevet 1. september 2010 Forskjellen er at jeg dytter bare puppen inni munnen på ungen uten å røre annet enn armen. Ingen flytting av baby eller mor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå