Gå til innhold

Erfaringer med digital graviditetstest med ukesindikator

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarte ikke dy meg og testet for 2. gang med denne testen i dag. Burde være mer enn 2 uker siden befruktning nå, men den viser fortsatt kun 1-2 uker. Noen som har erfaring? Flere som har opplevd at den "henger litt etter" virkeligheten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg tok en slik test selv om søndagen, den viste også 1-2 uker på meg og det stemmer temmelig bra. Da jeg har regnet ut at jeg hadde eggløsning ca 10-12 august. er jo da nesten 3 uker, men var fortsatt i uke 2 tenker jeg. I følge tabellen var jo da 4-5 uker på vei og at jeg er i uke 5 nå stemmer også bra i forhold til siste mens. Men har hørt at om du tar to tester med noen dagers opphold så kan den vise noe annet. Det kan ha noe med verdiene i urinen.

Skrevet

Tok to tester med nesten 2 ukes mellomrom, begge viste 2-3, så jeg vil også påstå at testene henger litt etter...evnt at HCG-verdien ikke har steget, dermed viser den det samme. Vet ikke jeg. Er nok helt vanlig. ;) Vet bare at den første testen var korrekt. :)

Skrevet

Takk for svar :) Jeg slår meg til ro med at det mest sannsynlig er bra sålangt. Burde kanskje testet på morgenen også, det er vel da innholdet av HCG er størst. Uansett klarer jeg nok ikke å dy meg, tester nok igjen om en ukes tid. Om den ikke viser lenger på vei da får jeg heller ta en tur til legen (det står forsåvidt i bruksanvisningen også). Har hatt en MA tidligere og er kanskje litt for bekymret.

Skrevet

Var så dum å ta ENDA en test i dag o gden viser fortsatt 1-2 uker, selvom den burde være 3-4.... Skal være 4+4 i dag. Har mistet helt troen denne gangen må jeg innrømme.

Skrevet

Men er det ikke slik at den viser fosterets alder??? Ikke hvor langt du faktisk er på vei?? Da stemmer den jo isåfall...

Skrevet

husk at testen viser hvor lenge det er siden du/dere ble gravide. ikke hvor langt dere er på vei. man må alikevel legge på 2 uker på testen for å finne ut hvor langt man er på vei. vi driv med prøverør, og har brukt denne slag test.. og den sier 1-2 uker da testen er positiv. og det er da 2 uker etter at egget har blitt satt inn. og man er jo "gravid" 2 uker før man setter inn egget. man er jo "gravid" fra første dag i siste mens. men denne slag test regner ikke ut fra da, bare fra da egget fester seg.. ble mye surr dette, men håper dere skjønner hva jeg mener.. :)

Skrevet

Har også testet med disse testene og de har stemt på meg. Viste 1+2 når jeg var 3+5 uker. 3-4 når jeg var 4+2 og 3+ når jeg var 5+1 så jeg blir betrygget av det :)

Skrevet

Det står at den viser hvor lenge siden unnfangelsen fant sted (altså eggløsning), og i mitt tilfelle er det 2 1/2 uke siden så det burde stått 2-3 der nå...

Vel, det kan jo hende at testen ligger litt etter da,,, men synes jeg hadde mer symptomer forrige uke enn nå også, så ikke særlig optimistisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...