Fuego Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 Vi har tenkt å få gutten vår til å sovne litt før tolv, nå som han er 3 mnd. Han har lenge hatt en fast sovemønster, men han sovner ikke før i tolv tiden på kvelden. Er det da lurt å prøve å legge han en time tidligere for hver kveld eller å bare begynne med den tiden vi ønsker å legge han? Han sover i egen seng på rommet vårt, men fram til nå har han sovnet i vogna eller i vår seng for å så blitt bært over i sin seng. Han har litt problemer med å finne roen selv uten å bli trillet på kveldstid. Noen som har gode tips til hvordan vi kan gjøre dette? Setter stor pris på alle råd og tips
Lunda med lillegutt Skrevet 30. august 2010 #2 Skrevet 30. august 2010 Vi har hatt kveldsrutine helt fra fødselen, men har vært heldige med en gutt som ble født med døgnrytme. Han begynte å legge seg i elleve tolv tida i starten, også la bi ham gradvis tidligere og tidligere, og nå legger han seg ca 20, er 4,5 mnd. Vi har gitt ham et lite bad (med litt olje i vannet, ikke såpe) hver kveld siden han ble født. Det og en god kveldspupp virker til å gjøre ham trøttere. Så har vi sørget for helt mørkt soverom, og at det er stille i huset. Han har en sutteklut (harepus fra Babyshop) som han elsker å ha over panna og nesebeinet, den må han ha for å sovne (når han sovner drar jeg den forsiktig ned på siden av hodet så han ikke skal legge den over nesen). Lykke til :-)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 30. august 2010 #3 Skrevet 30. august 2010 Her har vi også hatt rutiner en stund(siden 2 mnd alder), han er nå 5 mnd veldig snart. Mini spiser siste måltid med mme og grøt kl 1915, så er det på med pysj og kose litt,før han legges senest 2000. Legges han senere enn dette blir han kjempe overtrøtt og helt håpeløs;) Han sover i egen seng, på eget rom:) Han er vant til masse lyder og at det ikke er helt mørkt, da sovner han lettere hvor som helst:) du kan prøve å lage en pølse av et helseteppe eller lite laken og legge rundt hodet hans som en oppned U. Dette gjør at senga ikke virker så stor og skremmende. Min hadde god effekt av dette siden de gjorde dette på NI på sykehuset. Ellers kan du og prøve med en varmeflaske i senga, så den ikke er kald:) Prøv gradvis å legge han litt og litt tidligere. var slik vi begynte, han la seg samtidig som oss, så kl 00, så kl 22, 21 og nå senest 20:) Masse lykke til:)
Fuego Skrevet 30. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 30. august 2010 Takk for gode råd Han sovnet utrolig nok i vugga si kl. 19.30 i dag. Han var kjempe trøtt kl. 19, så jeg tok kveldstell, gav han flaske og la han i vugga si. Sovnet med en gang Våknet en times tid etterpå og fikk pupp, men sovnet igjen med en gang. Blir vel tidlig opp på oss imorgen da skjønner jeg Håper trenden fortsetter, og at han ikke våkner snart for å så være våken i natt.
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 Som flere skriver her, begynte vi å trappe ned på leggetiden, uke for uke. Fra å legge seg 23-tiden sammen med oss, legger hun seg nå mellom 18.30 og 19.00. Fra hun var 6 uker hadde vi leggerutiner, og dette har fungert veldig bra. De første kveldene var det litt skrik, men så gikk det fort over. Nå sovner hun på 10 min etter vi har lagt henne. Hun er forresten 3,5 mnd
Canari Skrevet 1. september 2010 #6 Skrevet 1. september 2010 Lillegull her er 10 uker, og vi bør kansje begynne med tidligere kvelder vi og snart? Legges i senga ca kl. 23.00, sover noen dupper i sofaen før det. Men jeg synes det er så deilig å ha sen morgen. Natta er ca ni timer foreløpig. Jeg er litt redd for at dersom det er sengen 21.00, så er det opp klokka 06-07, og det er jeg ikke helt klar for ennå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå