Gå til innhold

Papptallerken i konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greit når man ikke har nok vanlige tallerken? Tenkte på litt pene, solide tallerken. Noen som vet hvor man får kjøpt det?

Fortsetter under...

Skrevet

Nja... ser litt billig ut med papp på fin festdag

Skrevet

Nei uff... Det ser kjipt ut! Du får sikkert tak i billige tallerker, eller du kan låne av familien!

Skrevet

Nei. Det er ikke ok. Du får billige ordentlige tallerkener mange steder. Papp er ikke ok.

Skrevet

Jeg er vanligvis ikke særlig pirkete og opptatt av å følge konvensjonene, men jeg må si meg enig med de andre i at papptallerkner en konfirmasjon ikke er ok. Du kan få helt enkle hvite tallerkner veldig billig både på Ikea, Jernia og liknende steder. Mange butikker har studenttilbud i disse tider, med tilbud på helt enkelt servise.

Skrevet

Ta deg en tur på nille eller europris, der får du tak i billige hvite tallerker. Du kan seriøst ikke mene at du skal bruke papp i en komf.

Annonse

Skrevet

Nei. Lån av familie, venner eller naboer isteden. Det er iallefall helt vanlig her jeg bor. De færreste sitter på servise til 40-50 mennesker, så det å låne er helt greit.

Skrevet

Tenker, hva gjør man med så mange tallerken etter konfirmasjonen?

Har ikke lyst til å låne, om noe blir knust...

Skrevet

Gir dem til gjenbruksbutikken :)

Skrevet

Kan du ikke høre om du får leie av et grendahus, festlokale e.l.? Skjønner godt at du ikke vil sitte igjen med 40-50 tallerkner etter festen, men papptallerkner ser litt "billig" ut synes jeg på en slik festdag!

Lån av venner og kjente, det er vanlig. Hvis noe knuses - erstatter du det... Ikke værre enn det!

Skrevet

Foreldrene mine kjøpte glass og fat på ikea til min og tvilligbroren min sin konf. Så pakket de vekk mesteparten og leitet det frem igjen da søstrene mine konfirmerte seg noen år senere.

Tror også de har lånt det bort til andre:)

Papptallerken i en konfirmasjon er stusselig

Skrevet

Nei huff, det passer seg rett og slett ikke. Vet om flere som har fått lånt/leid fat og glass fra kantiner eller foreninger til sånne anledninger. Ville prøvd å fått til noe sånt.

Skrevet

Nei, man kan kjøpe "ekte" tallerkner på IKEA til 5 kr...

Annonse

Skrevet

Jo, ihvertfall til 15 kr.

HI, hva er problemet? Den eventuelle konfirmasjonen du snakker om kommer jo tidligst i mai neste år, da har du tid til å spare noen hundrelapper til tallerkener.

Skrevet

Vi hadde hardplast tallerkener fra Staples i bryllupet mitt, i dyp blå, bestikket var i samme farge, husker ikke hvordan brusglassene var. Plastglassene til velkomstdrinkene hadde vi tegnet to hjerter på.

Skrevet

Det er vel kanskje nå hun skal ha konfirmasjon? Eller neste høst? Har aldri hørt om noen som har konfirmasjon på våren??

Skrevet

har du ikke hørt om det? de fleste har jo konfirmasjonsundervisning under hele skoleåret i det som var 8 da jeg ble konfirmert og vel er 9. nå for så å konfirmere seg i mai. Tviler ikke på at det gjøres anderledes enkelte steder, men jeg har aldri hørt om noen som blir konfirmert på høsten

Skrevet

Hvis du skal ha papptallerkener må du legge opp hele selskapet som en grillfest eller picnic ellers virker det bare billig.

Og bland ihvertfall ikke porselen og papp!

Skrevet

På steder der det er mange konfirmanter holdes det konfirmasjoner både vår og høst. Vår er det vanligste, men mange konfirmeres om høsten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...