Gå til innhold

Endelig gravid

Anbefalte innlegg

Etter en uke med en del menssmerter uten mens viste det seg at det var av en grunn.. har tatt 2 tester og de viste begge at jeg endelig var gravid! Håper bare at det ikke har noe å si at jeg har kjent de samme smertene som jeg har hatt ved mensen..

Som det stod på vedlegget til testen ringte jeg også legen min i dag, men forstod da at de ikke ville ha meg inn før i uke 10.. og jeg som plutselig hadde en del spørsmål om både hva jeg burde og ikke burde gjøre/spise. Men i disse dager finner man vel det meste på nettet, så har søkt litt på dette selv nå.

Vi er uansett utrolig lykkelige over den lille som spirer og gror, og forhåpentligvis ønsker å bli hos oss:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142261445-endelig-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse! Er dette din 1? Ja, merkelig at det er så lite oppfølging de første ukene!! Det er nesten provoserende, man har jo så masse spørsmål og det er en stor psykisk omveltning også! Du veit vel allerede det her med: Ikke alkohol, ikke røyk, en del matvarer er fy-fy, ta folat, gjerne jern og c-vitaminer. E-vitaminer hjelper huden. Drikk mye vann for å unngå for treig mage. Føler du trang til ikke å drikke, feks kaffe-er det viktig å følge "magefølelsen" på det. Og masse annet rart!!

Lykke til på ferden.

Ja dette blir min første:) Jeg kunne godt tenkt meg at det var litt info i begynnelsen, er vel fordi det er disse først ukene det er størst sjangs for at det går galt, men i de fleste tilfellene går det vel bra..jeg følte det nesten slik; å ja de regner med at det kan gå galt frem til 10 uke, så da er det ingen vits i å bruke tid på meg enda. Og det gjorde meg vel litt nervøs for at noe kan gå galt.. men man får vel ikke gjort noe fra eller til uansett! Det går som det skal gjøre.. uansett hadde vært fint å få litt info. Men fant en brosjyre jeg kunne printe ut på helsedir.no som ga noe info.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...