Gå til innhold

Ekstreme drømmer :-O

Anbefalte innlegg

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn

Dere som har opplevd mareritt i svangerskapet! Ca når ga det seg???

Fikk angstanfall i natt.. Drømte at jeg hadde fått ungen, fant den i OVNEN(!!!!) 5 uker etter fødsel, da hadde vi laget masse mat osv, den var ikke byttet på eller noe! Våknet av at samboeren ristet i meg, lå og skrek/gråt.. Hele kroppen ristet.. Turte nesten ikke sove igjen, og mente at det var en forvarsell på at jeg kommer til å bli dårlig mor..

Har pratet med andre gravide/mødre om det, så er rolig igjen nå.. Da de kunne fortelle om like syke drømmer eller værre :-/ Håper virkerlig dette går over fort, hvis ikke blir det lite søvn her gitt :-(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142261214-ekstreme-dr%C3%B8mmer-o/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann jeg har det som deg, drømmer veldig livlig for tida og endel mareritt. Her om dagen drømte jeg at jeg skulle amme den nyfødte babyen, men idet jeg ammet var det jenta mi på 5 år som lå der. Jeg ammet henne og så sier mannen min plutselig, men hvor er babyen? vi lette og lette og finner den ikke, forferdelig ekkel drøm.....Våknet opp helt svett..... Jeg har også drømt mye om å falle og ikke finne veien hjem.

Jeg tror vi i drømmene bearbeider vanskelige følelser vi står oppi nå. Jeg for min del er mye redd og bekymret dette svangerskapet og tror det medfører at jeg har mer mareritt enn mitt forrige svangerskap. Håper det går seg til ettersom jeg blir tryggere. Hvor langt er du på vei?

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn

Kanskje du har rett i at det ligger noe der?! Er nok så redd/beskymret for den lille.. Etter at jeg mistet tvillinger sent (uke 21) sist, så føler jeg full angst før UL og kontroll :-/ Får roet meg litt etter hver runde, men gi det noen uker, så er det på topp igjen :-/

Er.... ummmm, ja, rundt uke 15/16 (falt litt ut av det, da jeg prøver å ikke fokusere så mye på svangerskapet enda)

Legen har jo gitt beskjed om at frem til uke 21, så vil jeg nok oppleve masse smerte (psykisk) ved det å gå gravid igjen.. Så prøver bare å holde meg i balanse frem til da...

Har også drømt utrolig mye rart, men ikke hatt mareritt. Ble veldig nyskjerrig da jeg drømte at jeg fikk en gutt, men jeg fant ikke ut hva han het :P

Synes det er helt rart at jeg husker veldig mange av drømmene når jeg våkner.

Ja jeg føler det også tøft denne gangen, opplevde MA i 2009 og har vanskelig for å stole på kroppen. Jeg gleder meg veldig til å kjenne liv, håper jeg blir roligere da. Frem til det får vi holde ut disse ukene i spenning og våre rare drømmer, drømmene roer seg nok etterhvert. Ta vare på deg og drømmene! Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...