stearin Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 Datteren min er snart 4 mnd gammel. Har gitt flaske til henne siden hun var 2 mnd, da gikk det greit (men det var bare 1-2 flasker om dagen). Nå ammer jeg kanskje 3-4 ganger om dagen og gir resten på flaske (hun spiser omtrent 8 ganger om dagen). Hun er også ti uker prematur, så hun er like stor som mange nyfødte, 53 cm ca. og 4,5 kilo. Problemet er det at hun skriker i 2-3 måltid om dagen, suger ett eller to tak også skriking. Som om hun ikke vil ha det likevel, selv om hun før måltidet søker og er virkelig sulten. Nå skjedde dette igjen og jeg fikk roet henne litt ned med puppen, men så skriker hun igjen. I skrivende stund sover hun meget lett på fanget mitt. Fikk ikke gitt henne melka og nå er det snart 4 timer siden hun spiste.. Kan være det skjer fordi hun er trøtt, men ubehagelig når jeg vet hun sovner sulten og skriker seg nærmest i søvne. Noen som har opplevd lignende? Tar imot alle råd med stor takk, for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mer..
abella Skrevet 30. august 2010 #2 Skrevet 30. august 2010 Først bør du sjekke om du har flasketutter tilpasset hennes alder. Mange babyer blir krakilske hvis ikke melka kommer fort nok. Dersom det er i orden kan det være andre ting som plager henne. Vi hadde samme problem rundt 3-4 måneder, og det var verst på kvelden. En periode var det så ille at han nesten ikke spiste noenting, bare skrek, og jeg ammet ikke ved siden av. Kunne bruke 1 time på ei flaske. Da dro vi til barnelege. Hun mente at Knerten hadde en mild variant av refluks og at dette resulterte i halsbrann og etseskader i spiserøret som plaget han. En enkel ting vi gjorde som hadde stor effekt var rett og slett å holde han oppreist (sittende på fanget vårt) når han fikk melk slik at melka rant nedover og ikke kom opp i spiserøret igjen sammen med magesyre. Det gikk helt over etter hvert som han begynte å sitte selv ved måltidene og dessuten vil introduksjon av fast føde hjelpe fordi magen binder seg mer da.
NostraStoria Skrevet 30. august 2010 #3 Skrevet 30. august 2010 Når vi fikk problemer med flaskemating her i hus var det visst flasketutten som var det store problemet. Gutten min trengte en tutt med mer "flow". Så da gikk vi over til 2'er tutt, så 3'er og til slutt 4'er. Babyene kan bli frustrerte hvis de må anstrenge seg for å sutte på tutteflasken og når melken ikke kommer fort nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå