Spirituz Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 Hadde mitt første forsøk før sommeren, og fikk satt inn 1 egg med negativt resultat. Har 11 befruktede egg på frys og skal benytte meg av det nå i uke 37. Kan jeg nå spørre om det er mulig å få satt inn 2 egg?? Eller hvordan bestemmer de hvem som skal få satt inn 1 eller 2 egg?? Er det større sjanser for å lykkes når man setter inn 2 egg?? Mange spm., men håper noen kan svare meg.
øynesomtinntallerkner Skrevet 30. august 2010 #2 Skrevet 30. august 2010 Hei så spennende! Jeg har hørt at de setter inn to egg ved fryseforsøk, men er ikke sikker. Vi fikk satt inn to egg i vårt første ferskforsøk, det ble et barn. I andre forsøk fikk vi også satt inn to, tenk så ble det eneggede tvillinger, utrolig:) Så i begge våre tilfeller var det kun det ene egget som ble til barn. Jeg ville definitivt satt inn to, det er sikkert. Må jo være større sjanse for å lykkes, men vet ikke prosentandelen på det. Håper det går like bra for dere som for oss. Vi var i Porsgrunn.
håpefull *er mamma* Skrevet 30. august 2010 #3 Skrevet 30. august 2010 Jeg har også skjønt det sånn at det er to egg som settes inn ved fryseforsøk. De fryser ned to og to ;-)
jente_80 Skrevet 30. august 2010 #4 Skrevet 30. august 2010 Hei På St.Olav fryses eggene ett og ett..... Jeg ruger på fryseegg nå - og bare ett. Jeg mener du får satt inn 2 egg om kvaliteten på eggene er bob-bob (kun 2-delte osv) eller at alderen også slår inn.
Matra Skrevet 30. august 2010 #5 Skrevet 30. august 2010 Hei. Jeg hadde et "vanlig" forsøk i vår med uthenting og nedfrysing. Var også heldig og fikk 8 egg som kunne fryses. Første forsøk var mislykket. Gjennomførte et frysforsøk med to egg. På riksen fryser de ned to og to egg hvis det er mulig. De tiner et "strå" og ser om de overlever. Første frys forsøk overlevde begge egg, og begge ble satt inn. Dessverre var dette mislykket også. Nytt tinforsøk måtte de tine to strå da ingen av det første overlevde. Strå nr to overlevde begge og de ble satt inn. Har tatt blodprøve i dag og den er positiv skummelt men kjempe spennende. Foklaringen jeg fikk på hvor mange egg de setter inn er litt avhengig av alder, antall forsøk osv. Det beste svaret jeg fikk var vel at hvis to egg overlever tining blir begge satt inn. De kan jo ikke fryses på nytt. Sjansen for å lykkes er også noe mindre ved tinforsøk enn ved ferskforsøk. De vil allikevel ikke ta opp to strå for å kunne sette inn to egg hvis kun ett egg overlever tiningen. Dette er iallefall prosedyren på riksen så langt jeg vet. Det er fullt mulig det gjør det anderledes andre steder. Uansett ønsker jeg deg masse lykke til!!!
Spirituz Skrevet 31. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 31. august 2010 Takk for mange svar:-) Tror nok jeg skal spørre om å få satt inn 2 egg, så får jeg se hva det blir til. Blir spennende. Lykke til alle sammen.
2,5barn+1engel Skrevet 31. august 2010 #7 Skrevet 31. august 2010 vi hadde satt inn 2 egg hvis vi hadde fått lov til det. men vi holder til på st.olav. og de ville ikke sette inn mer enn 1. egg om gangen.
muffin25 Skrevet 31. august 2010 #8 Skrevet 31. august 2010 Vi skal ha første fryseforsøk nå til fredag, og på samtalen i går, sa legen at da tar vi ett egg, men jeg nei.. vi tar to.. og jo, vi skal få to..hehe.. jeg ga mej ikke jeg er 26 og visstnok ok egg.. (men det blir 3 innsettet.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå