Gå til innhold

Guttebaby trenger bruksanvisning!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan hende jeg er dum, men hvordan får man bleien til å holde tett???

Har jente bra før og aldri tisset ut tøyet. Nå går det flere skift om dagen inkl laken osv.. Har prøvd både libero og pampers, strammet de godt og snoppen ned, men han blir våt på siden. Han prøver hele tiden å ligge på siden og det er der han får lekkasje..

Noen gode råd???

I tillegg har vi bæsjebleier for hver gang han får pupp. Så det er bleie, pupp, bleie, pupp dagen lang. Og da utrolig at han faktisk rekker å tisse seg ut i mellom i tillegg.

Mye man lurer på når man får barn, men etter 2 år med bleieerfaring fra førstemann, trodde jeg seriøst ikke jeg skulle slite så mye med dette hehe..

Hilsen desperat og fortvilet;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen gode tips eller svar til deg desverre, men jeg har akkurat samme problem med gutten min!

Her passer vi på å få tissen ned når vi setter på bleia, strammer godt å alt det der, men likevel tisser han ser ut. Og det på siden som du beskriver.

Her går det i mange klesskift om dagen pga dette.. VELDIG irriterende.. hehe..

Håper noen har et svar på hvorfor :)

Skrevet

Ja, dette er et kjent problem. Etter å ha byttet sengetøy og klær flere ganger hver natt var det like før jeg tok fram tapen og tapet fast "snoppen" på midten så han ikke skulle få tisse på siden av bleien.

Spøk til side. Det er litt sånn i perioder. Plutselig går det greit igjen. Nå er han 8 mnd. og bortsett fra et lite tisse-i-siden-på-bleien-uhell i dag har det gått bra i 3 mnd. nå.

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Gutten vår tisset seg ut flere ganger de første ukene, men for oss funket det å bytte fra Libero til Pampers... Da var det stille noen uker, men nå plutselig har bæsjen begynt å lekke, så nå har vi byttet tilbake til Libero... Det er ikke enkelt! :-) Sønnen vår bæsjet så og si etter hver eneste amming de første ukene og han ammet ofte!! Nå bæsjer han kanskje 2-3 ganger om dagen. Kanskje det vil hjelpe hos deg etterhvert og? Sønnen vår er bare 11 uker, men du verden så mye forandring det er på de få ukene!

Skrevet

Når mini var liten, var det pampers som fungerte. Nå som han er 9 måneder bruker vi libero trusebleier, men må passe på å skifte ofte for å ung¨lekkasje. Ellers bruker vi first price sine, og er veldig fornøyd. På natta bruker vi coop sine, og en størrelse større enn vanlig. Har du prøvd noen av disse "billigbleiene"?

Kan du ha for stor eller for liten bleie kanskje?

Skrevet

Sørger du for at tissen peker ned? Det blir færre ulykker slik:) og ellers er up&go bleiene ofte lettere å få satt på riktig, men ikke hvis ungen forsvinner i de selvsagt:)

Skrevet

Jeg så jo at det var besvart da jeg leste det andre gangen:) Sorry..:)

Skrevet

Virkelig godt å høre at det ikke bare er meg.. og fikk meg en god latter da jeg leste om tapen. Har hatt en del kreative tanker selv også:)

Nå er han bare 6 dager gammel, så jeg skal krysse fingerne for at dette er et periode-problem. Skal også teste ut billigbleiene. Har brukt landlord til storesøster i perioder og vært fornøyd. Har prøvd 1 og 2 bleiene til libero, men synes 2 ble veldig store. Får vel fortsette å prøve og feile.. og vaske mye tøy:)

Skrevet

Jeg passer alltid på at strikka ved beina er utover. Vanskelig å forklare.... Det gjør ihvertfall at strikka ikke blir brettet oppover slik at tissen går rett ut.

Skrevet

Hadde også problemer med lekkasje. Han ble alltid våt på ene siden oppover ryggen. Vi har startet med pampers baby dry (tror jeg d heter), og har enda ikke hatt en lekkasje på 2 uker... :)

Skrevet

Bortsett fra at det jo er viktig å få brettet godt nok ut sperrene, har jeg alltid brettet inn/ned den øverste kanten av bleien foran (ca en cm) - bruker pampers active fit, har kun hatt et uhell og det er mange uker siden nå, helt i starten! Og dette er en stortisser, bleia kan henge etter natta.

Skrevet

Har vært ute og kjøpt nye bleier nå, så får vi se;)

Har brettet ut sperrene, men aldri prøvd å brette den inn/ned foran.

Skrevet

Har AIO tøybleier og har aldri opplevd lekasje. Disse anbefales!

Skrevet

Hei!

Hadde dette problemet selv om natta! Jeg har gått opp en bleie størrelse om natten og har ikkje hatt noen problem etter det...

Forsøk å bytt størrelse, selv om den ser veeeeldig stor ut! Hjalp for meg! Ammer ikkje, så min har bæsj ca 2. hver dag og da er det mye, og noe som kommer litt utenfor, hvis jeg ikkje får byttet i "pausene" mellom øktene.

:)

Lykke til! :)

Skrevet

Hmmm.. Kanskje bleien er for liten eller for stor? Her så har alltid bleiene vært litt for store, og jeg får pakket kantene ordentlig inn, og da slipper jeg lekkasjer, så fort bleien begynner å bli litt for liten, så lekker det ut. :) Hvor gammel er han? Her så sluttet han med å bæsje hele tiden når han var 1mnd.. Da gikk det over til å bli 1-2ganger i døgnet..

Og om bæsjen begynner å lekke ut på siden, så bør man bytte til en større bleie.. :)

Skrevet

Dette var akkurat som å lese om småen min! Han er nå 1 mnd, og har desverre fremdeles dette problemet med tiss ut på sidene. Det vil si....noen dager går det helt greit, mens andre dager blir det nesten klesskift ved hvert bleieskift. Har også en liten fyr som liker å ligge på siden veldig godt.

Har bare funnet ut at Pampers fungerer bedre enn Libero for oss. Med Libero lekker det hver gang, fordi bleien liksom er for stiv til å sitte tett rundt beina. Det hjalp ikke å gå opp en størrelse heller...synes nesten det lekker mer etter vi gikk over på str 2. Nå føler jeg liksom ikke vi kan gå tilbake på str 1 heller siden småen har nådd 5 kg. (Han har gått opp fra 2800 gram til 4800 på 1 mnd, så du kan si han er en storspiser, og dermed også en skikkelig storbæsjer- og tisser!) Denne karen bæsjer forresten også mellom hvert måltid. Har til dags dato hatt to bleier uten bæsj, og da var det veldig kort tid mellom stell.

Løsningen på natten har vært tisselaken, engangs eller tøy, for en ting er mange klesvask med små babyklær. Fullt skift på sengen hver dag ble litt i voldsomste laget! Skal også gå mer eller mindre over på AIO tøybleier, for de gangene jeg har prøvd med det har det vært potte tett. Og i tillegg miljøvennlig!

Skrevet

lekasje har bare hendt når bleia har enten vært for stor eller liten på min lille gutt.

Skrevet

hehe kan tro mannen min og jeg har grublet på hvorfor tisset kommer så langt opp på siden på ryggen til gutten vår og det var litt godt å lese at det var ikke bare oss:) det vi har funnet ut er at Libero holder mindre tett enn Pampers på han,Pampers er mye tynnere og bevegelig enn Libero,men di holder mest tett av dem,hvertfall på våres gutt..men hender han tisser gjennom dem og og med tissen lagt fint nedover hehe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...