Gå til innhold

PCOS og akupunktur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det noen pcos'ere her som har prøvd akupunktur for å bli gravid?? Og evt har d lyktes??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

finnes en studie om elektro akkupunktur og pcos og den viste, at er man slank og har temmelig regelmessig syklus, kan det hjelpe.

Ellers så hjelper det ikke.

Har selv god erfaring med osteopathie

Skrevet

Heisann! Jeg er en PCO'er som i perioder har vært veldig overvektig, og i perioder relativt slank. Har hatt regelmessig menstruasjon, men sjelden eggløsning i forkant av mensen. Etter to mislykkede IVF tenkte vi å prøve å hjelpe naturen litt med akkupunktur og homeopatibehandling før siste forsøk. Prøvde metformin før 2.forsøk, og ble anbefalt å fortsette med dette til jeg ble gravid.

I juli i fjor startet jeg med akkupunktur og homeopati x 1 pr uke de første 3 måneder(hadde tennisalbu på begge sider som nok gjorde at det ble så hyppig), deretter reduserte jeg til en gang hver 2.-4. uke. I desember startet jeg med Wild Yam kapsler, og når nyåret kom med nyttårsforsetter startet jeg med Ketolysekuren for å få bort litt juleflesk;-)

I løpet av behandlingen kjente jeg energien komme tilbake, kiloene forsvant og følte at hele kroppen ble ny. I januar i år sa han behandleren at han ikke forstod hvis jeg ikke ble gravid nå, for nå skulle alt være i orden. Så da var alt klart til å begynne med nedregulering i februar, men da kom ikke mensen... Så nå sitter jeg her høygravid og teller dager til termin som nesten sammenfaller med 38års dagen min, og er ikke et øyeblikk i tvil om at det var akkupunktur/homeopati behandling som gjorde susen! Absolutt verdt å prøve!!! Lykke til! <3

Skrevet

Så bra at det endte bra til slutt da <3 :o) Jeg har også begynt på slankekur.. har gått ned 4-5 kg med Herbalife, og skal ned noen kg til ja.. ;) Er så gøy å gå på vekta når man ser at det blir resultat av det, og forhåpentlivis hjelper det med å bli gravid å.. (har jeg hørt..)

Ja..jeg har allerede vært å tatt 2 akupunkturbehandlinger nå. Er så utrolig spent på om det blir resultat av det..

Har gått på x antall hormonkurer (pergotime) men ikke blitt gravid.... eller dvs.. ble gravid en gang, men mista dessverre i uke 22...

Spurte behandleren min igår om jeg skulle ta homeopati sammens med akupunktur, men da svarte han at homeopati svekket litt av akupunktur-behandlingen, så han hadde mest tro på bare akupunktur. Men han skulle tenke på det sa han... hmmm.... Hva er Wild Yam kapsler for noe da?

Ønsker deg også lykke til med fødselen og det vesle barnet som kommer <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...