JenteOgGutterMamma! Skrevet 30. august 2010 #1 Del Skrevet 30. august 2010 Jeg fikk sjekket dette ca 3 uker før jeg ble gravid, og fikk til svar at det var normalt! Hadde 25, og normalen ligger på mellom 7 og 40 sa legen! Legen sa at det var nok å ta en vanlig multivitamintablett som inneholder 0.2, det samme sa en på apoteket og en privat gynekolog, men i dag så sa en annen gynekolog jeg ringte til at han anbefalte 0.4, og at jeg burde ta det! Tar hver dag en vanlig multivitamintablett med 0.2 folat, og har nesten hver dag siden jeg ble gravid delt en folattablett slik at jeg ca hver dag iallefall har fått ca 0.3 - 0.4 alt i alt i døgnet. Tar selvfølgelig også omega 3..... Rart dei sier så forskjellig synest jeg..... Hva hadde dere gjort??... fortsatt å dele en folattablett i tillegg til multivitamintablette jeg tar til daglig..... eller bare tatt multivitamintabletten med 0.2 ? Ble litt forvirret av at det blir anbefalt så forskjellig..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142260491-noen-som-har-sjekket-folatinnholdet-i-blodet-f%C3%B8runder-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå