Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 Et amerikansk fenomen som flere og flere har her til lands også. Men har noen av dere hatt det? Ingen av venninnene mine har noen gang hatt det og jeg tenker om det blir litt kleint? Gjør det jo ikke for gavene sin del men for en hyggelig sammenkomst før babyens ankomst. Kjedelige dager for tiden.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #2 Skrevet 30. august 2010 Jeg tenker at det sikkert hadde vært utrolig koselig. Jeg hadde det ikke og ingen av venninnene mine har hatt det, men jeg ville nok ha synes at det var veldig koselig å bli invitert på det.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #3 Skrevet 30. august 2010 Ja, dette syntes jeg er så dumt at vi ikke har fått denne skikken hit! og så fint det er å få gavene før babyen kommer i stedet for å få så mye etter Hvis noen av mine venninner blir gravid igjen skal jeg i hvert fall ordne babyshower til dem Vet ikke hvor lenge du har igjen da, men du kan nå kanskje prøve å hinte til ei nær venninne? Kanskje hun ordner noe? Du kan nå også invitere hjem venninnene dine uten å kalle det babyshower også. Spille kort eller spill eller noe. Lage noe god mat f. eks.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #4 Skrevet 30. august 2010 Jeg har knapt 4 uker igjen til termin.. :-) Synes det har blitt fantastisk om noen av de har tenkt på det til meg men tror nok jeg må la den tanken være og heller prøve ordne noe selv. Gavene er jo et pluss. Mangler ikke mye til han kommer og har det ganske klart.. Samtidig skal man ha ork til å ordne til et selskap også. :-) Hehe. Kanksje jeg bare skal prøve å hinte til ei venninne å håpe hun tar tråden ;-)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #5 Skrevet 30. august 2010 min søster hold for meg og serverte mat og kaker å vi koste oss en venninne gjeng på 15. jeg vet at jeg hadde fått gaver av disse uansett så valgte å få det før fødselen og ikke etter, da er det lettere å vite hva man trenger å kjøpe selv. sikkert noen som syntes det er teit og at man bare gjør det for gavene, men hvis de er et av de parene som døper barna og ikke er kristen har de ingenting å si.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #6 Skrevet 30. august 2010 Ja, men det er ikke slik som mange her inne tror, at en får ekstra gaver. Det er bare det at en gir barselgavene under babyshoweren og ikke etter at barnet har kommet. Du kan nå prate med ei venninne, men det er nå ikke noe problem å invitere selv heller da igrunn Du kan nå lage til litt mat/snacks og invitere dem på det og ha noen baby-tema klar
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #7 Skrevet 30. august 2010 Ja, sant det, 13:06. Trist at så mange tenker at det handler om gaver her i landet. Men har foreløpig ikke blitt plaget av dem på denne tråden ennå. Jeg mener også at det sier mer om deres tankegang enn de som inviterer til eller ønsker å ha babyshower. Også enig med det med døpingen (er det et ord forresten?? ), kunne ikke falt meg inn å hatt kristen dåp da vi ikke er kristen selv.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #8 Skrevet 30. august 2010 Vanlig i USA, ikke vanlig i Norge, men noen arrangerer det uansett. Å stå for det selv derimot ser utrolig teit ut og ikke langt unna skikkelig frekt også.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #9 Skrevet 30. august 2010 13:14: Hva ser du på som frekt med å stå for det selv?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #10 Skrevet 30. august 2010 Skjønner hva 13:14 mener men er ikke helt enig. Trenger ikke arrangere det som en babyshower, men som en hyggelig sammenkomst før babyen kommer.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #11 Skrevet 30. august 2010 Ja og da inviterer man til middag/kaffe, ikke babyshower. Hilsen 13:14 De som inviterer selv "for kosens skyld" tror jeg prøver å lurer seg selv også. Trenger ikke kalle det babyshower for at det skal være kos. I babyshower må man ha med gave, etter at babyen er ute må man derimot ikke gi gave. Så å få den på forskudd er ikke holdbar unnskyldning.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #12 Skrevet 30. august 2010 Makan til negativitet her da!! Har du møtt opp om du har blitt invitert?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå