kom-som-bestilt Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 Har begynt å gi grøt til mini, og han liker det tydeligvis godt. Har økt porsjonenen gradvis i 2 uker nå, og han spiser opp alt jeg lager. Men HVOR mye kan han egentlig få? Han snur seg ikke unna, men slurper i vei. Skal jeg bare la han få helt til han selv snur seg vekk?? Til nå har Jeg bestemt at "nå må du være mett lille venn". Han er 4,5 mnd, og jeg ammer mye ellers, særlig på natten. (Noe som er rart, han spiser grøt i 19-19.30 tia, og pupp inne på soverommet i 20 tia. Våkner rundt 23, og deretter annen hver time hele natten). Min lille larve aldri mett..
Formerly known as Tina Skrevet 30. august 2010 #2 Skrevet 30. august 2010 Det er jo ikke alltid at grøt har sove-effekten om natta. Det går seg nok til etterhvert. I følge pakka er det 1 dl med vann, men du vet jo best hvor mye han trenger. Jeg har sluttet å måle til jenta mi så jeg tar ca 1 dl vann i en kopp og tilsetter grøt. Hun får også en fruktmos etter grøten, men det er ikke ofte hun spiser opp hele den lenger.
Nikki 75 Skrevet 30. august 2010 #3 Skrevet 30. august 2010 I følge helsesøsteren vår så kunne gutten vår godt få halvannen porsjon, fordi han er så stor Det er viktig at de lærer seg å si stopp når de er mette, sa HS. Men det tar ofte litt tid før metthetsfølelsen setter inn, er min erfaring. Merker det når han spiser opp alt og er helt vill etter mer, men når det går noen minutter mens jeg lager mer, så viser det seg at han har blitt mett i mellomtiden. Han får grøt i sju, halv åtte-tiden, og spiser eller drikker da ikke igjen før om morgenen, mellom 6 og 7...
kom-som-bestilt Skrevet 30. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 30. august 2010 kan prøve på det - å lage som vanlig, og vente litt før jeg igjen tilbyr mer. Kanskje metthetsfølelsen har kommet i magen. Vurderte om jeg måtte gi mme i drikke til, eller starte med formiddagsgrøt, men syns det kanskje var litt tidlig enda..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå