Gå til innhold

Dere som har barna deres i barnehagen 8-9 timer hver dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor valgte dere å få barn når de tilbringer mere tid med andre enn dere som foreldre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke barna mine i barnehagen så lenge, men jeg svarer likevel:

Det var skikkelig under beltestedet, og det er ikke alle forunt å kunne være så mye hjemme som de kanskje ønsker.

Skrevet

skjerp deg! bedre å ha en mor/ far som er borte 8/9timer om dagen enn å bli oppdratt hele dagen av et dømmende nek som deg...

Skrevet

Ikke at jeg føler noe behov for å forsvare mitt valg men jeg har min datter full tid i barnehagen nå først og fremst fordi jeg har kraftig bekkenløsning og dermed klarer jeg ikke å aktivisere henne slik jeg burde.

Når nestemann blir født og jeg forhåpentligvis blir bedre i bekkenet så kommer jeg til å ta henne ut to dager i uken.

Hun trenger, og det gjelder de fleste barn, sosial stimuli som jeg ikke kan gi henne hjemme. Bor på et lite sted der alle barn over 1 år er enten i barnehage eller på skole og da blir jo alternativet å gå hjemme med meg hele dagen... Etter permisjon så er det tilbake i jobb, da er barnehage det beste alternativet.

Jenta stortrives i barnehagen og jeg har IKKE dårlig samvittighet for at jeg lar henne gå der. Hva andre velger får være opp til dem.

Hvis bare de som har anledning til å gå hjemme med barna til de begynner på skolen skulle få barn da hadde det blitt tomt på lekeplasser og skoler rundt omkring...

De fleste som får barn får dem vel fordi de har lyst på barn , og det er en naturlig del av voksenlivet.Det er jo derfor vi eksisterer egentlig, for å formere oss...

Skrevet

Kvantitet/kvalitet.....VI valgte kvalitetstid med barna, og en ryddig og romslig økonomi. Så vi er sammen med barna fra vi kommer hjem fra jobb/b.hage/skole til de legger seg..Voksenaktiviteter skjer kun når barna er i seng, så vi trener og har "Kjærestetid" etter 20/2100.....Før den tid er vi "familie"...Skoleunger gjør lekser på kjøkkenet mens vi lager mat, barnehagebarn legger puslespill eller tenger der. Så spiser vi, så drar vi ut og leker oss, gjør oppgaver som må gjøres der og invovlerer barna. Så går vi inn til kveldsmat og legging. Avslapping får vi ved og legge og samtidig med barna elelr det får vente til ungene er flyttet ut...

Vi er flere timer med barna vårt og gjør mer sammen med de enn flere vi kjenner som er hjemmeværende med de...

Heller sosiale og ressursterke barn enn prinser og prisnesser som lærer at de er viktigs i hele verden og at resten av barna ikke betyr like mye som en selv. Og som får divanykker som er "Umulig" å ta bort fra de den dag de begynner på skolen......

Skrevet

HI, hvorfor er du her inne og troller i stedet for å tilbringe tid med ditt elskede barn?

Støtter forøvrig innlegget ang fordømmende nek.

Skrevet

Trenger ikke ta dere så nær av det, det var bare et spørsmål fordi jeg ikke klarer å bestemme meg om jeg vil ha barn eller ikke, da jeg nettopp må gjøre dette hvis vi velger å få barn, og syns ikke noe om det

Skrevet

fordi barnet mitt storkoser seg i bhg. der får han leke med barn i egen alder

Skrevet

Det skal jeg fortelle deg; de fleste oppegående mennesker JOBBER for at de, DU og samfunnet skal få kunne ha godene sine...

(så kan jo du sitte hjemme og snylte på de som faktisk jobber... tror kanskje du bør komme deg helv... fort ned fra kjepphesten din!!)

8 t er vanlig arb.dag i Norge, og ungen blir levert før jobb og hentet igjen etter jobb, derfor!

Jeg jobber i bhg, og ungene storkoser seg, så de lider absolutt ingen nød!!

Skrevet

Haha, skal man jobbe, er 8 timer i barnehagen nødvendig. Vårt eldste barn er ca 8 timer i barnehagen, og da har vi flekset slik at en begynner tidlig på på jobb (ca 7-15) og en sent (ca 09-17). Men, vi vil også ha felles familietid. Visynes det er minst like viktig som mest mulig hjemmetid med bare en av foreldrene!! Førstemann er da hjemme fra ca 16.00, mlegger seg 21.00, står opp 07.00 og er i barnehagen 08.00. Vi er ikke rundt pom kring om ettermiddagene uten barn, men gjør ting sammen. Vi er sammen i helgene (barna settes ikke bort til barnevakter) og har mye ferie/fritid, ca 10 uker ferie/fleksitid så langt i år. Altså barna er mye mere hjemme enn i barnehagen, der de har ebstevennene og er veldig lgad i persionalet.

Og når barna blir 6 år, må de på skole. Dersom du synes det også er ille, la være å få barn? Skal du kanskje hahjemmeskole, og la barna bli rare og sære og uten lik sosialisering som sine jevnaldrende.

Skrevet

Hvorfor? Fordi mannen min døde og vi ble sittende igjen alene. Siden jeg da er eneste som kan forsørge oss må ungen i barnehagen. Sånn er livet. Jeg kunne på en måte ikke forutse at han kom til å dø da jeg ble gravid, kunne jeg vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...