Gå til innhold

Hvor lenge ligger man på sykehuset etter å ha fjernet blindtarmen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eg måtte ligge på sjukehuset i 2 dager etterpå.

Var ikkje noko spesielt vondt etterpå, hadde ingen behov for smertestillende. Men måtte sjølvsagt bevege meg litt forsiktig, visst ikkje reiv det litt i såre.

De fleste reiser 1-2 dager etter. Men hvis blindtarmen er sprukket, trenger man antibiotika intravenøst noen dager og da blir naturligvis oppholdet noe lengre!

Noe smerter må man selvfølgelig regne med, de fleste sliter kanskje mest med luftsmerter - det eneste som hjelper da er å være i bevegelse.

Takk for svar!! =)

Det var ikke så alvorlig så forsto ikke som om den hadde sprukket.

Tar operasjonen og oppvåkning lenge?

Maser fælt, men hadde du vondt 4-5 dager etter at du kom hjem eller etter operasjonen?

Hvor lang tid tar operasjon og oppvåkning. Han ble lagt inn imorges, tar det så lang tid eller har han da bare måtte vente på operasjon?

Annonse

Operasjonen tar ca 20-30 minutter, er en liten operasjon. Oppvåkingen kan ta en stund, man blir vekket på oprasjonssalen, men sovner fort igjen. Noen er kvalme og uvel etter operasjonen, andre helt pigg.

Hvis han ble lagt inn i morges kan han enten være ferdig for lenge siden eller vente enda. De prioriterer de viktigste først, og hvis det kommer ø-hjelps tilfeller (mer ø-hjelp enn blindtarm) kommer de først i køen. Så lenge det ikke er fare for at blindtarmen kan sprikke kan han vente en stund.

Ok, da er det vel andre grunner til at jeg ikke har hørt noe enda. Skulle få en lyd når han var våken igjen. Så vil ikke mase.

Så får jeg ikke besøk ihelga likevel da =(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...