Gå til innhold

Vogn på reise med baby 5 1/2 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på ferie når babyen er 5 1/2mnd. Har en Emmaljunga Citty Cross og denne er jo tross alt ganske stor å drasse på. Tenker litt på å kjøpe en reisetrille eller litt lettere vogn med full liggestilling. Noen erfaringer/anbefalinger? Andre nyttige ting å tenke på i forhold til reise og babyens alder? (vet om barnevogndebatten, men litt mer aktivitet her :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, vi kjøpte bugaboo bee da dattera var ca 6 mnd. Den er veldig lett og nydelig å trille. Den tar lite plass, jeg tok bee med meg i prøverrom på hm. Du kan kjøpe reise væske til den og det blir aldri ødelagt. Du vet sikkert hva de gjør med baggasje på flyplass. Den har full legge stilling. Hjulene er små men ikke harde, stor komfort for de små. Minus er pris og at vogn er liten så du får ikke bruke den om vinteren, ikke mye plass for stor sovepose. Dattera mi er to år men ganske stor og vi kommer til å bruke den på tur til syden snart. Vi bruker også om våren når vi skal til byen. Bruker litt tynnere sovepose. Hun er veldig glad i vogn. Jeg har også emmaljunga Edge og etter vi brukte bugaboo jeg ville ikke bruke emmaljunga lengre:-) Så stor og tung. Æsj!:-)

Skrevet

Vi var på ferie første gang da poden var 3 måneder gammel, og allerede da gikk vi for en reisetrille. Emmaljungaen er rett og slett for stor. Vi hadde en gammel Carena paraplytrille, og den fungerte utmerket. Kunne legges helt ned og hadde kalesje. Vi hadde med myggnetting utenom.

Skrevet

Glemte å si at vi fikk ta med oss vognen helt fram til gaten på flyplassen også - et stort pluss!

Skrevet

Takk for svar, greit å høre om erfaringer. I tillegg til at Emmaljungaen er stor å dra med seg er det ikke sikkert at det så greit å trille den heller i sydeuropeiske land med smale gater og kanskje til og med noen trapper som skal forseres, så en lettere vogn ser jeg som must. Har familie på annen del av landet så det blir litt reising innenlands også.

Skrevet

Hmm, kanskje vi skal ta med reisetrille til vesla vi også, skal til Tyrkia om 2 uker og da er hun 4 mnd. Tanken hadde egentlig aldri slått meg i og med at hun er så liten, men det går jo igrunn greit, i og med at trilla har full liggestilling. Hadde vært godt å sluppet å dra med den store bagvogna ja!

Skrevet

Vi skal til Hellas straks, med baby på 5 mnd. Vi skal ta med bugaboo bee.

Skrevet

Vi har væert veldig fornøyd med Maclaren techno xt. Lett, tåler mye, full liggestilling. Har flydd med den mange ganger uten skade. Da snuppa var 6 mnd klarte vi også å ha en vinterpose i den, men hadde nok ikke gått om hun var mye større. Men nå skal dere jo til syden, så det trenger dere ikke uansett;)

Den er god å trille, kan justere håndtak, men mener at den kan være litt for høy om man er lav.

Skrevet

Jeg har Silvercross dazzle som jeg vurderer å selge. Denne kan brukes fra nyfødt da jeg selger den med babybag (Carrycot) som er spesiallaget til å feste på vognen, denne "klikker" du enkelt fast. Medfølger også ubrukt regntrekk. Baggen var ny for 3 mnd siden, men da jeg har kolikkbarn som kun vil bæres så er den brukt maks. 2 timer! Kjempe stødig og god bag (har også en carenasoftbag som er helt slapp i forhold). Veier kun 7 kg (ingenting!) og kan legges sammen i et grep! Når du ikke trenger baggen mer så er dette en kjempe enkel og trendy shoppingtrille som kan brukes til du ikke lenger trenger vogn! Må hentes i Oslo da eventuelt, send pm hvis du er intr. Jeg kan sende bilde ved seriøse henvendelser. Ny pris for vogn m/bag er 3298,- Jeg selger den for 1500,- (altså under halve prisen) da jeg har 3 vogner til stående (vogndilla!)...

http://www.bubsngrubs.com.au/silver-cross-dazzle-stroller.html (se bilder og film her + bilde av Accessory Pack som inneholder parasoll, fotpose og stelleveske, som du kan kjøpe ved siden av hvis ønsket).

Les mer:

http://www.barnevognguiden.no/siste-nytt/urbant-og-stilfult-fra-england-silver-cross-dazzle.html

Baggen er i fargen silver og vognen i blå (blueberry)! Baggen finnes kun i sort og silver og siden hjulene etc. er grått så ble det kjempefint sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...