Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillegutt har plutselig nektet å spise grøt. fruktmos og grønnsaksmos går ned, men grøt som han likte godt nekter han plent nå.

Jeg er førstegangs så er ikke helt inne i alt, noen som vet når man kan begynne å gi de små annen mat i form av brødskive og middag?

takknemlig for svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme problemet hos oss. Han er 6 mnd og spiser hverken grøt, eller middag. Fruktmos og frukt med youghurt tar han gjerne. I tillegg er han lei melk og vil helst ha vann, og syns kanskje frukt, og vann er litt lite næring for en 6mnd gammel gutt. Hs sa de kunne spise brødskive fra 7 mnd alder men vi har prøvd litt med noen bilter og det falt i smak. Middag kan du gi din gutt også nå, bare pass på å tilpasse konsistensen. Glatt mos hvis han ikke er vant til å spise noen biter.. Lykke til!

Skrevet

samme skjedde med mini her da han var 4 mnd ca.

Om du ikke har prøvd kan du bytte grøttype eller blande litt fruktmos inn i grøten. det hjalp ikke her, måtte bare gi han noe annet til han gradvis begynte å godta grøten igjen. Nå har vi melkenekt,så jobber litt med saken enda;)

Lykke til:)

Skrevet

Av og til skulle jeg ønske det bare var lett:-)

jeg skifter grøt på jenta mi innimellom. Jeg merker fort når hun ikke vil ha den vi gir henne. Hennes favoritt er faktisk havregrøten - 4 mnders.

Jeg gir litt vann i glass ved siden av og det merker jeg hun liker innimellom alt det tapetlimet...:-)

Skrevet

takk for svar =)

ja den eneste jeg kan klare å få i han litt av er havregrøten til nestle hvis jeg har i mye fruktmos. er vel aaaalt for tidlig å gi han brødskive ennå så tør ikke det. men grøt er jo bra for dem så skulle bare ønske han gapte og var fornøyd med hva han får,hehe

Skrevet

Jeg gir jenta mi skalk når vi spiser middag, men det kommer ikke akkurat mye ned så hun blir ikke mett av det. Hvis du skulle gitt brød ville det vel tatt nesten hele dagen med de fuglebitene. hehe. Han er jo 5 mnd nå. Du kan kanskje prøve noen av de 6 mnders middagsglassene?

Skrevet

Minstejenta er 6 mnd og har også delvis matnekt nå om dagen. I tillegg til dårlig søvn og en generell irritabilitet. Jeg skylder på utviklingsfase og tenner :)

Hun spiser banan/avokadomos, men det er bare så vidt. Spiste litt grøt idag, en ny variant, den havregrøten med banan og fersken. Gir henne en brødbit, riskjeks og paprika/agurk, hun liker å holde på maten selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...