Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 29. august 2010 #1 Skrevet 29. august 2010 Jeg er for øyeblikket aktiv som arbeidssøker, og kunne tenkt meg en 80% stilling. Men har fått tilbud om en 100% stilling. Jeg er så usikker på om jeg skal ta den eller ikke.. Gutten min er bare 10 mnd, og holder på med innkjøring i barnehagen, og jeg skulle ønske at jeg kunne gått hjemme med han minst en dag i uken, altså ha en 80% stilling! Jeg vil jo se gutten min mer enn 2-3 timer hver dag! Samboer jobber i nordsjøen, to uker på og fire uker hjemme. Men går på skole to av de fire ukene. Og minsten skal gå i b.hagen 60%. ( har en mor som kan passe han de andre dagene om det er nødvendig) Men hva er deres erfaringer og hva mener dere? Dere som jobber deltid, og dere som jobber fulltid..
abella Skrevet 29. august 2010 #2 Skrevet 29. august 2010 Jeg har begynt å jobbe fulltid igjen og synes jeg ser Knerten altfor lite! Skulle ønske jeg hadde mer tid med ham. Han har ikke begynt i barnehage enda, men skal være hjemme med pappaen fram til jul. På min arbeidsplass er det ikke mulig å jobbe mindre enn 100%, men dersom det hadde vært mulig tror jeg nok jeg hadde gjort det. Dersom dere har råd til det og du har lyst ville jeg absolutt ha gjort det!
mamma og my Skrevet 30. august 2010 #3 Skrevet 30. august 2010 Du har full rett til å ta imot den fulle stillingen, og søke om å jobbe 80%. Alle som har omsorg for barn ha rett til inntil 3 år med ulønnet permisjon. Denne kan tas ut som deltid. jeg kommr til å søke om det når mini beg i bhg. hvis du ammer har du i tillegg rett på ammefri...
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 31. august 2010 #4 Skrevet 31. august 2010 Jeg startet å jobbe da gutten var 6 mnd. Jobbet ca. 50% fram til ferien, og startet for fullt da han var ca. 8 mnd. Har gått veldig fint, han storkoser seg i barnehagen og vi har skikkelig kvalitetstid når vi først er sammen :-) Har 1 time ammefri pr. dag da, så blir litt kortere dager. Du må nesten føle på hva du selv har lyst til.
Mor til en godgutt + en spire Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 Du kan gjøre som mamma og my har skrevet, ta 100 % stillingen og søke permisjon på 20 %.. Jeg gikk i 85 stilling, men hadde opprinnelig 100.. Det kommer jeg også til å gjøre når jeg begynner i jobb igjen, men jeg tror kanskje jeg skal søke ned ytterligere 10 % da jeg har en mann som er 4 uker borte og 4 uker hjemme.. Jeg jobber i kommunen som vernepleier og har aldri hatt problem med å søke permisjon fra deler av stillingen, selv om jeg ikke hadde barn da.. Men det kan jo hende at ikke alle arbeidsgivere er like greie på dette området.. Men lar seg som oftest gjøre Og det kan jo hende du ønsker å jobbe 100 % senere en gang
elma82 Skrevet 1. september 2010 #6 Skrevet 1. september 2010 Her er også mini 10 mnd, og jeg begynte å jobbe for noen uker siden (80%). Jeg har fri en dag i uka. De andre dagene er han hjemme med pappaen (skal i bhg om 1-2 mnd). To av dagene jeg jobber kommer jeg hjem sent (ca 16.30) og de to andre kan jeg gå tidligere (ca 15). Jeg synes fridagen er helt fantastisk! For det første kan jeg være sammen med mini, og så får jeg en pause fra jobb (som er krevende) midt i uka. Får jo sett han litt på hverdagene før og etter jobb, men er jo ikke så mye. Tror fridagen kommer til å bidra til et bedre år for oss alle (skal ha fri hver onsdag hele året), spesielt når mini begynner i bhg.
Anettemor82 Skrevet 1. september 2010 #7 Skrevet 1. september 2010 Jobber også 100% og ville gjerne ha jobbet mindre hvis det var mulig. Fikk tilbud om 100% som jeg følte jeg ikke kunne si nei til. Har litt ammefri noen av dagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå