Gå til innhold

Dere som har/ska ut i jobb...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er for øyeblikket aktiv som arbeidssøker, og kunne tenkt meg en 80% stilling. Men har fått tilbud om en 100% stilling. Jeg er så usikker på om jeg skal ta den eller ikke.. Gutten min er bare 10 mnd, og holder på med innkjøring i barnehagen, og jeg skulle ønske at jeg kunne gått hjemme med han minst en dag i uken, altså ha en 80% stilling! Jeg vil jo se gutten min mer enn 2-3 timer hver dag!

Samboer jobber i nordsjøen, to uker på og fire uker hjemme. Men går på skole to av de fire ukene. Og minsten skal gå i b.hagen 60%. ( har en mor som kan passe han de andre dagene om det er nødvendig)

Men hva er deres erfaringer? Dere som jobber deltid, og dere som jobber fulltid..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ansatt i 50%stilling, men blir nesten alltid mer. De dagene jeg har fri henter jeg poden litt tidligere enn vanlig. Ellers er han i barnehagen hver dag, men siden jeg ikke jobber fullt har jeg mulighet til å ta han ut en dag hvis jeg ønsker det. Jeg trives med å ikke jobbe fullt hver uke, men har stadig fulle uker likevel.

Jeg kunne godt tenke meg å finne en annen jobb enn den jeg har idag både pga arbeidstidene og pga skader i håndleddet. Prøver å finne meg en jobb som gir meg mindre slitasje på håndleddet og hvis jeg får et tilbud om 100% så tar jeg den selv om jeg kanskje helst vil jobbe ca 80%

Skrevet

Ta i mot tilbudet på hundre prosent og så søker du siden 20 % permisjon begrunnet i omsorg for barn dersom du ser du får behov for det. Slik permisjon har vi rett på i inntil tre år jf arbeidsmiljøloven.

Skrevet

Jeg begynte å arbeide igjen i 100% stilling, men etter 1 uke med barnehage fikk jeg panikk:). Orket ikke at dagene sammen skulle være så korte og barnet så survete. Jeg søkte 80% stilling med redusert arb.tid hver dag. Dette i første omgang for en innkjøringsperiode på 3 mnd. Nå kan jeg legge henne for en kort ettermiddagshvil hjemme og har en blid unge på ettermiddag/ kveld. Glad jeg har prioritert å løse det slik.

Skrevet

Jeg startet i 100% da Poden var 11 mnd og samtidig begynte han i barnehagen. Jobber også kveldsvakter, så noen dager ser jeg lite av ham. Det blir lange dager for ham i barnehagen, men for oss så går det utmerket. Han trives og vi er veldig fornøyd med barnehagen. Nå har stillingen min blitt redusert til 80%, men jeg tror ikke han merker så mye til den forskjellen. Det har mer å si at pappaen noen dager også kan hente litt tidligere enn før. Klokka bilr alikevel ofte over 17 før vi sitter rundt middagsbordet.

Så lenge mormor kan hente og passe, så tror jeg det er en fin løsning for barnet. Da har han en omsorgsperson som han kjenner godt som gjør at barnehagen ikke blir en fulltidsjobb for hans del. Dessverre er det slik det blir når man jobber, og jeg ville definitivt tatt 100%-stillingen dersom det er en jobb du kan trives i. Å vente på den "Perfekte Jobben" kan ta tid. Da er det bedre å jobbe i denne 100%-stillingen til noe bedre kommer din vei. Det er nok verre for deg enn det er for ham :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...