Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #1 Del Skrevet 29. august 2010 Jeg ble gravid for nesten 5 år siden. Da hadde jeg nylig gått ned en del i vekt og ble overraskende gravid. Hadde tidligere fått beskjed av legen at det muligens kunne bli litt vanskelig å bli gravid siden jeg hadde veldig uregelmessig mens. Etter graviditet og fødsel fikk jeg vite at jeg hadde PCOS: I etterkant fikk jeg beskjed av lege at jeg ikke trengte å prøve mer enn en måned eller to før jeg tok kontakt dersom vi ønsket flere barn. Vi har valgt å bare se hva som skjer i snart et år, men nå kjenner vi at tiden er inne for å gjøre noe mer. Jeg har bestilt legetime og skal dit om to uker.Jeg har forresten igjen gått ned 5 kg i vekt og veier 68 kg, har sykluser på mellom 27 og 37 dager. Så lurer jeg på om noen kan fortelle meg litt om veien videre? Må jeg henvises til spesialist eller kan jeg få hjelp av fastlege? Noen som vil dele erfaringer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142257983-hva-skjer-videre-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 30. august 2010 #2 Del Skrevet 30. august 2010 Tror nok du må bli henvist videre til gyn.. For fastlegen vet vel ikke så alt for mye om akkurat dette.. Og da tar de sikkert ultralyd av eggstokkene dine.. Du kan evt bli satt på metformin og/el pergo for at du skal få eggløsning og gravid..Jeg ble gravid med min første på KUN metformin.. Men det tok 10 mnd.. Nå er jeg gravid med nr 2, og den måtte jeg gå på pergo for å bli gravid med.. Med til gjengjeld skjedde det på første pergo forsøk da så nå er jeg snart 14 uker på vei Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142257983-hva-skjer-videre-n%C3%A5/#findComment-142259403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå