Villa Perlesukker Skrevet 29. august 2010 #1 Skrevet 29. august 2010 Jeg har servert mine barn mye til frokost. Innimellom pannekaker, brødskive med kakestrø osv men har aldri hørt om noen som spiser regelmessig lompe med nugatti...før i dag da. Er det noen av dere som serverer lomper til frokost? Kanskje dette er normalt å ha som helgefrokost? Jeg har jo bodd store deler av mitt liv i utlandet og klarer ikke alltid følge med på norske tradisjoner...
lengter daler ned i skjul... Skrevet 29. august 2010 #2 Skrevet 29. august 2010 Tja, det har hendt et par ganger at mine har fått lompe med smør og sirup på, ruller den sammen. lærte det av en venninne. Godt som kos og noe annet enn vanlig brødskive.
Ksenia & Anjem Skrevet 29. august 2010 #3 Skrevet 29. august 2010 nei og ikke brødskive med kakestrø heller..
Mor Løvehjerte Skrevet 29. august 2010 #4 Skrevet 29. august 2010 Lompe med smør og brunost derimot... sånn på si.
Mille** Skrevet 29. august 2010 #5 Skrevet 29. august 2010 Det hørtes rett og slett helt ufyselig ut! Og det gjorde egentlig brødskive med kakestrø også, haha......si meg, er du amerikaner? ;o)
fox`y Skrevet 29. august 2010 #6 Skrevet 29. august 2010 nei serverer ikke lompe til frokost nei,kunn til pølse me brød hær i huset:) Brødskiv me kakestrø får de heller ikke hehe,tror ikke de ville hatt d vist jeg har spurt en gang:)
Villa Perlesukker Skrevet 29. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 29. august 2010 Hehe i Nederland spiser de noe som ligner på kakestrø på brødskivene så jeg har fått stempelet at jeg har gitt barna kakestrø på frokosten ja haha .... crazy mum her... men lompe var noe nytt.... Er helnorsk bare bodd 1/3 av livet i Nederland
ariel78 Skrevet 29. august 2010 #8 Skrevet 29. august 2010 Hender mannen min har servert barna lomper med ketchup, ikke akkurat noe jeg som er opptatt av sunt kosthold setter pris på. Men han er nederlandsk og vokst opp på Hagelslag eller kakepynt som vi nordmenn kaller det:-)
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 29. august 2010 #9 Skrevet 29. august 2010 Lompe med nugatti spiser vi ikke her heller nei! Lompe brukes kun til pølse. Men var i nederland i sommer og spiste brødskive med "kakestrø"
frk Nilsen Skrevet 29. august 2010 #10 Skrevet 29. august 2010 Storebror synes det er stor stas å få "lomperull" enten til frokost, eller i matpakken i bhg. Det er ikke Nugatti vi bruker da, storebror sin favoritt er kremost med pepper og løvtynn kalkunskinke. Lomperullen skal være rullet sammen og skåret på tvers over midten.
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. august 2010 #11 Skrevet 29. august 2010 Jeg har også 2 barn som gjerne spiser lompe (eller potetkake som vi sier) med nugatti. Eller med smør, sukker og kanel =)
Vilja<3 Skrevet 29. august 2010 #12 Skrevet 29. august 2010 Lompe med nugatti og lompe med prim er kjempegodt!! nam nam. Lenge siden jeg har kjøpt det nå, takk for tipset:)
suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 29. august 2010 #13 Skrevet 29. august 2010 Det meste går vel til lompe. Men lompe med nugatti til frokost, er vel ikke noe man har hver dag. Her i huset er lompe med fiskepinner en suksess
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. august 2010 #14 Skrevet 29. august 2010 Alt går! ) Det viktigste er vel uansett at det ikke blir en vane ;o) Men nei, jeg har ikke servert lompe med nugatti. Pølsebrød med nugatti derimot, det er jentas yndlingsrett på morran, som hu ordner til seg og broren mens samboern og jeg ligger i senga og fniser over hvor flinke barna er når de leker hus og hjem )
Vipsenmamma Skrevet 30. august 2010 #15 Skrevet 30. august 2010 Nei, Nugatti finnes ikke i vårt hus - hverken til brødskiver eller lompe. Men jeg kunne gitt henne lompe med leverpostei eller smøreost. Brødskive med kakestrø har jeg aldri hørt om. Hos oss går det i vanlig pålegg til grovbrødet.
Mor Løvehjerte Skrevet 30. august 2010 #16 Skrevet 30. august 2010 Haha, jeg måtte altså google dette kakestrøet deres: http://www.google.no/images?q=hagelslag&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=Y2F7TKTSBo_eOO3PpaAG&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CCgQsAQwAA&biw=1280&bih=589 Er det mulig?! :-D Smaker det godt da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå