celinesbaby Skrevet 29. august 2010 #1 Skrevet 29. august 2010 har hørt man alltid skal ta opp babyen når den gråter, men hva når man er ute og går og han gråter, kan ikke alltid ta han opp hvor som helst midt på gaten???
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 29. august 2010 #2 Skrevet 29. august 2010 Nå er det en stund siden jeg hadde akkurat det problemet, men hvis jeg visste at hun hadde fått mat, ny bleie og var trøtt så fortsatte jeg å trille litt mer. Gjerne på plasser hvor det humpet litt. Man trenger ikke ta de ut av vogna med en gang de gråter. Man kan høre litt etter om gråten tar seg kraftig opp eller holder en jevn dur. Er den jevn, kan du fortsatt gå litt. Noen babyer gråter en del før de sovner, fordi de er overtrøtt. Hvis det ikke hjelper så må man bare finne et sted å stoppe. En cafe eller lignende hvis det er i nærheten. Siden hun her var født på vinteren så tok jeg aldri å løftet henne opp midt på gata, da det var ganske kaldt. Ikke mye jeg kunne gjøre da likevel. De tåler å gråte i de minuttene du kan finne et passende sted å stoppe
celinesbaby Skrevet 29. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2010 så nå jeg hadde skrevet helt feil der i overskriften, hehe. han gråter egentlig aldri, men bare hvis han er veldig sulten eller full bleie, bare merket at det er ikke alltid du er hjemme på 1 min, men godt å høre de tåler gråte litt da;)
Gry70 Skrevet 29. august 2010 #4 Skrevet 29. august 2010 Hvor gammel er babyen? Snuppa mi gråt i dypvogna fordi hun ville opp og se da hun var rundt 3 mnd. alder. Det var tydeligvis kjedelig å ligge i dypvogna, så vi byttet da til sportsdelen.
*LillaMeg* Skrevet 29. august 2010 #5 Skrevet 29. august 2010 Jeg tar han opp om han griner.. Vil ikke la han grine og grine når jeg vet hva som hjelper.. Jeg stopper midt i veien om nødvending.. Eller, jeg triller inn til siden da.. Noen ganger er det en -jeg-vil-ikke-sove-men-sovner-snart.gråt, og da lar jeg han ligge.. For jeg vet at han sovner etter 5min.. Griner han ellers tar ejg han opp. Noen ganger gråter han fordi at han vil opp og kikke, og da lar jeg han få det. Evt setter opp ryggstøtten. Han er 3mnd..
kom-som-bestilt Skrevet 30. august 2010 #7 Skrevet 30. august 2010 Har alltid en bæresele med under vognen. Min liker heller ikke å ligge når sovinga er unnagjort. Så har blitt en del bæring på magen kan man si, hehe
Sweet Amber Skrevet 30. august 2010 #8 Skrevet 30. august 2010 Hvorfor kan du ikke ta babyen ut av vogna ute? Det gjør jeg om babyen min gråter..
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 30. august 2010 #9 Skrevet 30. august 2010 Hva hvis det er kjempekaldt ute - og baby ikke har masse klær? Vi bor midt i "nowhere" .. 10km til nærmeste butikk ) Føler at jeg ikke kan ta ham opp uten skikkelige klær.. Og kan jo ikke legge ham i vogna med masse klær - da "dør" han jo av svette, stakkars.. Klem.
Sweet Amber Skrevet 30. august 2010 #10 Skrevet 30. august 2010 Ja, da har du et fullgodt svar på hvorfor du ikke kan ta opp ungen.. Jeg ville nok ha forsøkt å legge et teppe rundt mens jeg holdt ungen, siden jeg har et lite, varmt ullteppe til vognbruk, men når gradestokken kryper over på minussiden holder det sikkert ikke lenger...
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 30. august 2010 #11 Skrevet 30. august 2010 Skal ikke være så enkelt bestandig.. Takk for svar, Sweet Amber! God tur i høstværet:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå