celinesbaby Skrevet 29. august 2010 #1 Skrevet 29. august 2010 heisann. har en gutt på 17 dager her, og skulle gjerne lagre litt melk til senere anledninger hvis vi skal ha barnevakt og jeg vil ta meg noen glass;) jeg fullammer, hver 2-3 time hele døgnet, hvordan kan jeg da pumpe opp melk i tillegg, blir dette da mellom ammingene og har jeg da nok melk igjen til lillegutt når han skal ha mat hvis jeg pumper innimellom måltidene???hvordan gjør dere som bruker pumpe til å lagre melk det???er det forresten noen som pumper opp slik at far kan gi på flaske om natten av og tildersom man trenger søvn???
Formerly known as Tina Skrevet 29. august 2010 #2 Skrevet 29. august 2010 Jeg pleide å pumpe meg ca en time etter at hun hadde spist. Det er alltid litt igjen i puppen så om han vil ha mat så får han ut noe:-) Puppen fyller seg overraskende fort opp igjen. Jeg lagrer melken i avent - kopper. De er helt geniale. Nå når jeg ikke bruker de så mye til melk lenger har jeg grøt i og ellers annen mat som er til henne. Jeg har ikke pumpet slik at far kan gi flaske. Har selvfølgelig gjort det noen ganger, men vi har en rutine på kvelden som hun ikke liker at blir brutt. Gratulerer med gutten din:-)
Cornelianelia Skrevet 29. august 2010 #3 Skrevet 29. august 2010 Gi babyen det ene brystet. Etterpå pumper du det andre brystet. Hvis du har avent-pumpe, er jo aventbegrene veldig kjekke til å fryse ned melka i.
Lunda med lillegutt Skrevet 29. august 2010 #4 Skrevet 29. august 2010 Jeg pumper ut overskuddet rett etter hver amming, da øker man produksjonen slik at det man sparer ikke går ut over det babyen spiser. Dersom lillegutt bare spiser av én pupp, pumper jeg ut overskuddet av denne og rører ikke den andre, for da er det mer sannsynlig at han vil ha mer mat om kortere tid. Spiser han av begge, pumper jeg ut overskuddet fra begge. Det blir jo bare en liten skvett hver gang, men gjør du det mange ganger blir det jo mer melk i både fryseren og puppen :-) Nå har ikke jeg pumpet meg så mye, for lillegutt blir rasende dersom pappaen forsøker å gi flaske. Så vi øver litt innimellom for å se om han ikke vil ta flaska greit fra pappaen etterhvert. Kunne vært hyggelig for mor med en tur ut å lufte seg, feks kino eller jentekveld, uten å måtte lure på om de har det veldig kjipt hjemme. Vi har ikke gitt flaske på natten, nattammingen er viktig for å holde produksjonen oppe. Men det er klart, hadde jeg hatt en baby som våknet 6-7 ganger/og eller grein mye og ikke ville sove på natta, så hadde jeg nok latt pappaen ta noen natteøkter i helgene.
celinesbaby Skrevet 29. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 29. august 2010 takk for gode råd alle saemmen.babyen min gråter egentli aldri annet enn av og til ve full bleie,veldig sulten eller luftsmerter så går egentlig veldig greit på natten.jeg prøvde pumpe det ene brystet igår, i løpet av 10-15 min hadde jeg 100 ml og det var fortsatt masse melk igjen.dermed er det vel kanskje nok mrlk til at det holder med et bryst til hvert måltid?fikk vite de skulle ha 50 ml ihvertfall til hvert måltid, å da kan jeg vel pumpe det ene og gi det andre?har dere testet med umpe hvor mye melk dere har ,anerikke hva som er vanlig ,my e eller lite??
Lunda med lillegutt Skrevet 30. august 2010 #6 Skrevet 30. august 2010 Aner faktisk ikke hvor mye jeg har nå, har aldri pumpet en helt full pupp, egentlig bare "rester" etter måltider. Vet heller ikke hva de spiser til hvert måltid mm i 4,5 mnds alder, som sønnen min er i nå, han legger veldig fint på seg og er fornøyd, så da regner jeg med at jeg har nok til ham ;-) Noen ganger vil han ha bare en pupp, og andre ganger 2. På morgenen har jeg mest melk og da holder det som regel med en pupp i gangen, på kvelden må han alltid ha to. Høres nå ut som du har mer enn nok melk ja :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå