Gå til innhold

Utslett og feber ved tannfrembrudd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen babyer som har hatt utslett over hele kroppen + feber før tenner har kommet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan i hvert fall svare deg på at mange får feber i forbindelse med at de får tenner. Diare er også vanlig.

Skrevet

Lillegutt fikk utslett for første gang i sitt liv rett før helga. Han er 4,5 mnd. Svake røde prikker på hodet og overkroppen. Jeg har lurt på om det kunne være noe jeg har spist, men kanskje det er tenner?! Han hadde feber i flere dager i forrige uke, med kort lunte og mye gniksing og kløe i gommene. Men ingen tann er å se.......... Nå ser det ut som det hele har tatt seg en pause. Hvordan ser utslettet til din ut?

Skrevet

Min sønn har fått utslett/røde små prikker på underarmene. De kom rett før den 7. tann kom.... Har det noen sammenheng da mon tro?

Skrevet

Min sønn er 5,5 mnd, og har fått båe framtennene nede, og virker som det er hjørne tann, eller evt jeksler på gang. Han klør intenst bak i gommene på ve side. Våknet i dag med utslett stort sett over hele kroppen, men mest på mage/rygg og i bleieregion. Klør ikke, og er små lyse røde utslett - enkelt vis. Temp fra 38,0 til 38,8. Har vært på legevakten i dag, men de mente det var virus av et eller annet slag. Men jeg har sterke mistanker om at det har med tenner å gjøre, siden han har hendene sine i munnen stort sett hele tiden. Varte deres utslett lenge?

Skrevet

Mini har hatt feber denne uka - opptil 39,2, rennende nese og i dag så vi rødt utslett, som ikke var irriterende. Ingen tenner enda og er 10,5 mnd, så vi venter...

Jeg tror han har hatt virus og den fjerde barnesykdom. Litt spekulasjoner fra min side, men stemmer hvertfall med symtomene og varigheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...