Gå til innhold

Noen med erfaring med Sorel til barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe vinterstøvletter til ungene, og lurer på hvordan de er i størrelsen. På nettsiden står det cm-mål ved siden av størrelsen, det er vel på sålen, eller?

Fortsetter under...

Skrevet

I følge nettsiden skal sønnen min har str 30, og han har 26 i joggeskoene sine (som passer.) Er de VELDIG små?

Skrevet

Jeg har ikke erfaring med disse støvlene, men har akkurat vært inne på Flust.no og sett på Sorelstøvler til min sønn, og funnet ut at de må være utrolig små i str.

Min sønn har str. 24 i joggesko, men må ha str. 28 i Sorel.

Skrevet

jeg aner ikke, men lurte på om du har funnet en nettside med billige sorel-sko Monajenten? :)

Skrevet

Jeg kjøpte Sorel-vintersko til begge barna i fjor, å var veldig fornøyd med de. Vi måtte ikke opp flere størrelser, men jeg gikk opp en med tanke på litt tykkere sokker osv. Ikke at jeg hadde trengt det.... ullsokken som er i skoene er kjempevarme å ungene var nesten "våt" av svette på beina.

Skrevet

Eldstemann her har hatt sorel super trooper 2 sesonger etter hverandre nå å både han og jeg er stor fornøyde. Synes ikke de er små på størrelsene, men vintersko skal jo være et par størrelser større enn sommersko pga at det skal være plass til ullsokker osv.

De er varme og gode. Og i vinter holdt begge mine seg glovarme på beina selvom det var 25minus ute å vi var ute å lekte i 1,5time med bare tynne sokker på inni skoene!

Annonse

Skrevet

De er de jeg har sett på Verbena.

Lykke: Har funnet på flust men de koster 499,- vet ikke hva som er vanlig. Måtte som sagt opp fire str der for å få 1,8 cm i forskjell fra foten. Størrelsen under er 1,3 cm større enn foten, er ikke det for lite?

Skrevet

Har dere sjekket ut XXL.no? Der er det Sorel youth cumberland eller no til kr 399.

Skrevet

Kan man bruke sorel vintersko istede for en cherrox når det regner? Ser på siden til flust.no at det står at de er 100% vanntett.. Stemmer dette? Isåfall vil jeg kjøpe de istede for cherrox. Hva mener dere?

Skrevet

de aller fleste barna i min b-hage var veldig kalde på bena når det var - grader ute. fra ca -5.

skerox var kalde ved 0 + 3 grader.

de som var varmest var de som brukte vintersko.

sorel er IKKE vantett fordi det er stoff over "skoen"

hadde mange våte barn av de som brukte sorel.

så då var skerox best

jobbet ett år på utegruppa.

Skrevet

rosa og en blå: hvilke vintersko har du erfart er best? merke? trenger tips:-)

Skrevet

Cherrox er gode og varme ned til ca 0 grader. Men håpløse og tørke når de blir våte , er min erfaring.

Jeg kjøper stort sett Reima tec sko til lillemor , men bor nær finland så handler billige Reima varer der.

Kjøpte sorell sko til henne på g-sport i fjor , men de ble ikke brukt da jeg syntes de var tunge og klumpete til en på 1,5 år.

Skrevet

rosa og en blå: Hvilke Sorel sko hadde de ungene som var på utegruppa med deg da? Cub er nemlig bare vanntette helt nederst også stoff over, mens super trooper er vanntette hele veien opp!

Jeg har to ekstremt aktive gutter som elsker å være ute. Eldste har hatt super trooper 2sesonger og yngste 1sesong, å jeg har ikke opplevd en eneste gang at de har vært våte eller kalde. Fikk til å med beskjed av ped.lederen på avdelingen at hun hadde kjøpt super trooper til sine stebarn og anbefalte det til alle som lurte på hva de skulle kjøpte til ungene sine pga erfaringene med de til mine gutter!

Annonse

Skrevet

vis en link da..

MEN altso:

det var EN gutt med Sherox i -9 som ikke fraus.

og der var 3 unger med friends sko i -9 som ikke fraus

og der var noen med freinds sko i + 3 som fraus.

SÅ alt i alt, må sko prøves på barn :)

Skrevet

ja er disse eg mener.

det er 5 voksne som fryser i de skoa som eg kjenner.

eg har sorel med slik fjuskepels. de fraus eg i når -12. og då skal jo ikke barna være ute uansett.

ja, "mine" barn på utegruppa vart ofte våt i slike sorel sko. men det kan jo være at der var hull, eller at vannet kom ovenfra :)

Skrevet

Sorel skoene er varme, men utrolig stive! Det første paret byttet vi fordi ankelen til datteren måtte trykkes så hardt nedi støvelen at jeg synes synd på at hun skulle gå med det. Da var hun to år. Hele skoen virker veldig, veldig stiv.

Skrevet

vintersko ecco syns eg er best.

sherox i slapsevær.

mine unger fryser i de fleste sko. så har alltid på tykkelester. kun det ikke strømpebukse under. om det nærmer seg - grader

Gjest irismor
Skrevet

Litt utenfor tema kanskje ettersom jeg ikke er barn.

Jeg satt på post under årets revejakt i januar i -22 grader i mine Sorel.

Satt rolig i 3 timer (et lite mirakel) og frøs ikke på bena et sekund. Det som også er viktig er hva barna har innerst på foten. Strømpebukse i bomull er ikke alltid det som er best.

Søta har også Sorel men ikke den typen det var bilde av.

Hun har et par i barnehagen og par med pels øverst på kanten hjemme.

Hun var ikke kald på bena forrige vinter i det hele tatt.

Cherox er ikke egnet når gradestokken kryper nedover.

Jeg anbefaler Sorel eller MuckBoots (de ekte, ikke kopier). Men Muckboots er ikke de beste å gå lenge i, men utrolig varme.

Skrevet

Kavat sine vinterstøvler er vanntette. De har teipede sømmer og ullfor. Holder barna tørr når det regner og de hopper i søla i tillegg til at de er varme på de kaldeste dagene også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...