septermor Skrevet 29. august 2010 #1 Skrevet 29. august 2010 jeg har underkant av to uker til termin og er blitt så kvalm. Har ikke noen andre symptomer på forgiftning, så jeg lurer på om noen andre også har detslik?
Evigheten Skrevet 29. august 2010 #2 Skrevet 29. august 2010 Jeg også! Har konstant vondt i hodet i tillegg. Har to dager til termin, og håper det betyr at noe er på gang.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 29. august 2010 #3 Skrevet 29. august 2010 Jeg trodde jeg fikk omgangssyke første gang jeg skulle føde, tre dager over termin og syk , flotte greier tenkte jeg. Men det viste seg at fødselen var igang, løp på do noen ganger og vips gikk slimproppen og riene begynnte. Sykdomsfølelsen stoppet opp da riene begynte, nevnte det for jordmor nå sist og hun sa at det er mange som får den omgangssyke følelsen når fødselen er rett rundt hjørnet. Så hvem vet , lykke til :=)
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 29. august 2010 #4 Skrevet 29. august 2010 Jeg har det ikke slik, men jeg tror det har värt mange innlegg her tidligere om det samme. At folk får tilbake graviditetskvalmen sent i svangerskapet...men jeg vet ikke...god bedring i alle fall!
Førstegangs81 Skrevet 29. august 2010 #5 Skrevet 29. august 2010 Jeg håpet også kvalme var et tegn på at noe er på gang,men typisk da gikk kvalmen over idag gitt. Men har fått vondt nederst i korsryggen,men ikke noe tak liksom. Lei av å tyde alle mulige signaler på kroppen. Kan det ikke bare sette igang nå da..hehe
Puppen og lillemor Skrevet 29. august 2010 #6 Skrevet 29. august 2010 på fødselsforberedende kurs sa jordmor til oss at det var mange som ble kvalme og fikk diare i dagene før fødselen.. kroppens måte å kvitte seg med avfallsstoffer og gjøre seg klar på..
septermor Skrevet 29. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 29. august 2010 Dette høres jo lovende ut! Jeg har hatt mye vonde modningssymptomer også, så kanskje jeg ser enden snart. takk for svar og lykke til alle sammen
linfrid Skrevet 29. august 2010 #8 Skrevet 29. august 2010 Jeg er 38 uker i dag, og har vært kvalm de to siste dagene. Hadde hodepine dagen før det... Ringte føden i dag, for å være på den "sikre siden", ettersom det står opplyst at dersom en er kvalm eller har ubehag skal kontakte fødeavd. De nevnte ikke noe om at dette kunne være "starten" på fødselen, men ba meg bare ta det med ro. dersom det ikke har gått over til i morgen ba de meg kontakte jordmor/legen min. Jeg skulle selvsagt ringe på igjen til fødeavd dersom det forverret seg m oppkast/diarè/andre forandringer. Krysser fingrene for at dette kan være et modningstegn som flere av dere sier!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå