Gå til innhold

Liv i magen uke 35?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 35 nå, og syns bevegelsene til lillegutt har forandret seg litt de siste dagene...Er en litt hysterisk hønemor, så da blir jeg jo såklart bekymret!

Bevegelsene jeg kjenner nå er liksom mer glidende ålebevegelser hvis dere skjønner. Og ikke så mye markante spark som tidligere. Mer at han presser seg ut på ene siden av magen og så på den andre liksom. Kan også ha perioder med spark, men det er som oftest på kvelden når jeg ligger i senga....

Burde jeg være bekymret jenter? Er så utrolig redd for at noe skal gå galt nå på slutten....var på ul for to uker siden og målte da morkakefunksjonen som virket helt fin da. Men så hadde han noen veldig aktive dager etter det, mens han nå har roet seg litt.

Hvor mye liv er egentlig lite liv? Kjenner at han beveger på seg mange ganger hver dag, og han hikker også stort sett hver dag. Syns bare han beveger seg litt anderledes nå enn for 14 dager siden......noen av dere som har kommet ca like langt som meg som har synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

Var rundt uke 34/35 jegvar på sjekk pga forandring ibevegelsene... Var som deg, ble plutselig mye mer glidende bevegelser, noe jeg tolket som. "feil". I mitt tillfelle var det bare at junior hadde fått mindre plass, og nå 39+5 er de enda mer glidende...

Men for all del, er du bekymret, ring føden, bedre å få roet nervene :)

Skrevet

Hei Lillemora..

Skjønner godt at du blir bekymret! Jeg var på føden i går for å sjekke at alt stod bra til med den lille, etter å ha kjent veldig mye mindre liv det siste døgnet!! Alt stod gudskjelov helt bra til! :) Snuppa har bare snudd seg slik at sparkene går mer innover enn før.. jeg er 34+1 i dag forresten!

Jeg spurte når jeg var der om det var normalt at jeg kjenner mindre spark og mer glidende bevegelser (akkurat som du beskriver), og de sa at dette var helt normalt - rett og slett fordi det blir mindre plass til skikkelige spark! Så akkurat den biten tror jeg du kan ta helt med ro.

Når det gjelder hva som er lite liv så er jo dette veldig forskjellig, men jeg fikk klar beskjed på føden i går om at jeg hadde gjort det helt riktige. Hvis du merker en tydelig forskjell i bevegelsesmønsteret, og at babyen har blitt markant roligere så skal du ringe!

Så det virker som du er i samme situasjon som jeg var i i går.. kjenner liv, men noe føles annerledes. Jeg er i hvert fall veldig glad for at jeg ringte føden.. du kan jo bare ta en telefon for å høre hva de synes du skal gjøre.. og hvis de synes det bør sjekkes, så ber de deg komme!!

alt er bedre enn å bekymre seg ihjel.. :)

Lykke til!

Skrevet

Det er ikke like mye spark som før nei, men det er uansett massevis av liv i magen min i allefall! 35+5...

Hun dytter seg ut her og der, presser og vrir seg nærmest støtt hehe om jeg har innover navle eller utovernavle kan variere fra time til time etterhvert som hvordan hun ligger :P

Skrevet

nesten ingen spark her lenger, bare dulting og snuing på rompa liksom.. uke35/36 her

Skrevet

Tusen takk for svar jenter, kjempegodt å høre deres erfaringer!:) Har ikke ringt føden, for jeg kjenner jo at han beveger seg gjennom hele dagen....men han flytter på seg liksom, mens før så sparket han. Høres jo logisk ut at det har med plassmangel å gjøre. Skal til jordmor til uka, så kan jo høre med henne også da. Men så lenge han beveger seg regelmessig så må jeg jo anta at han har det bra?. Er jo bare altid noe man skal være bekymret for da...........:)

Skrevet

hvis du kjenner godt med liv, men at det er mer bevegelse og mindre spark, så ville ikke jeg ha bekymret meg..

Hvis du kjenner merkbart mindre liv (enten det er spark eller glidende bevegelser) så hadde jeg ringt!!

Og ja, det er alltid noe å bekymre seg for.. og tviler på at det kommer til å bli noe bedre når babyen er født.. :)

Skrevet

Hei! Jeg har hatt det akkurat slik som du forklarer det. Begynte for noen uker tilbake, da det ble roligere og "mindre bevegelse". Altså ikke crazy bevegelser eller sparking, men mer dytting/knuffing og en fot som glei over magen.. Har vært til jordmor etter det og fikk beskjed om at alt var normalt og at det bare vare mindre plass. Så lenge du kjenner liv og at det ikke blir helt stille så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg. Men igjen, det skader aldri å ringe føden for å avkrefte. De tar deg jo inn om de selv mener at det trengs.

:)

Skrevet

Dette er virkelig ikke noe å bekymre seg over eller ringe føden for! Helt normalt og som flere skriver, grunnet plassmangel. Jeg er i uke 38 og har i flere uker nå kun kjent slike glidende bevegelser som du beskriver. Og det sier jo seg selv- med så lite plass får de jo ikke til å sparke. Så ta det helt med ro og nyt at du kjenner liv:-)

Skrevet

Det er veldig vanlig! Snakket med en lege på Riksen om dette, og han sa at når man kom over uke 30 ca, så var nervesystemet til babyen mer utviklet, og man fikk derfor mindre av disse tilfeldige rykningene og sparkene, og mer glidende, kontrollerte bevegelser istedet. Merket akkurat det samme selv på den tiden, og nå kjenner jeg sjelden spark, men mye glidende bevegelse og at hun spenner og strekker godt på seg der inne (snart 37 uker).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...