Oppnedx2 Skrevet 29. august 2010 #1 Skrevet 29. august 2010 Sitter på mammanett å leser litt, og tenkte kanskje vi kunne ha en litt artig tråd her også! Fikk hvertfall meg til å trekke godt på smilebåndene! For de som ikke har lest kopierer jeg inn de "beste" gullkornene her, så kan jo dere komme med flere som dere har hørt :-D Da min datter var 5 år syntes hun ikke at mammaen hennes skulle være enslig. Så hun gjorde flere forsøk på å finne en passende mann til meg. Det jeg husker best er en gang vi satt på bussen på tur hjem fra barnehagen. Noen seter foran oss satt det en mann med glattbarbert hode. Min datter roper så ut: "Mamma! hva synes du om menn uten hår?" Sebastian, 3 år: "Pappa kan alt han, og det pappa ikke vet, det vet i alle fall mamma!" Denne lille, søte historien skjedde da eldstemann var ca 4 år gammel. Om morgenen kom han gjerne opp i min seng for å kose litt før vi stod opp. Vi lå og pratet om forskjellig da han plutselig spurte: "Mamma? Hva er dette?" Han lå og kjente på pungen sin. Jeg forklarte at det var noe som gjorde at han kunne bli pappa når han ble stor. Da begynte junior å storgråte! Jeg spurte hva det var, og mellom hikstene fikk jeg et overraskende svar: " Men mamma, JEG SKAL DA IKKE BLI PAPPA JEG! Jeg skal jo bli FEIER!" - Mamma, hvorfor sitter du når du tisser og pappa står når han tisser? Er det for at han ikke tørr å sitte på do? Jeg badet Sandra en lørdagskveld og vi hadde besøk av en hund vi passet. Den kom løpende inn på badet når sandra satt i badekaret, og satte igang å hyle. SHva er det, det gjør vel ingenting, sa jeg. Men mamma han er en gutt og jeg er naken! Under en samtale mellom meg selv, min datter Aurora på 5år og min sønn Robin på 7år ble det snakk om en gutt de kjenner litt, og de lurte på om han bodde like ved her med mamma'n og pappa'n sin. Så forklarte jeg at mamma'n og pappa'n ikke var kjærester lengre, og Robin spør: "Er de skilt?" Jeg svarte at de var jo ikke egentlig skilt, for de hadde ikke vært gift, men de var i hvertfall ikke kjærester lengre. Da sier Aurora ( som gikk i en bondegårdsbarnehage): "Hesten i barnehagen vår, han er skilt!" Mamma: " Hesten kan da vel ikke være skilt??" Aurora: "JOO:" Robin: "Har hesten vært gift, da?" Aurora: "Nei, men.. Han er skilt." En liten tenkepause... Aurora: "Nei, nei, nei. Det er SLAKTA jeg mener..." Da min datter Emma, 2 år 14. mars, så sin far i sin rosa boksershorts utbrøt hun: " Å nei! Pappa har tatt mamma sin undikk." Lillegutt var 3 1/2 år da jeg spurte om å få et nattasuss av ham. - Nei, spør heller pappa du. Han er litt mer forelsket i deg. Pappa gjorde ren stekeovnen til jul da glasset i døra datt ut… ”Tror jeg har ødelagt stekeovnen” ropte han. Oppgitt gikk jeg til kjøkkenet med Ine Marie i hælene. ”Du lente deg vel ikke på døra?” spurte jeg like oppgitt. ”Selvfølgelig ikke” svarte pappa litt irritert. Da kommer det fra 3-årigen ”Mamma, ikke bry deg om han!” Maryelle 6,5 år sier til venninne: Pappa ELSKER damer! Venninna ser sjokka ut og mamma lurer veldig på hvor hun hadde fått dette fra, men så kommer det kontant: For han har bilder av MANGE damer på pc! Kompisen til sønnen min har denne replikken når faren hans gir ham en klem: "Er du homo, eller?"
Oppnedx2 Skrevet 29. august 2010 Forfatter #2 Skrevet 29. august 2010 For noen år siden da min eldste sønn var i 3 års alderen skulle vi ta bussen hjem fra kjøpesenteret. En annen buss kom før våres og en dame i midten av 50 årene skulle ombord i bussen. Min sønn spurte fint om han skulle hjelpe damen inn på bussen, noe han så prøvde på, ved å gjøre ting vanskeligere for damen som hadde handlenett i den ene hånden og en tre åring i den andre. Så når damen endelig hadde kommet seg inn på bussen og min sønn kom ut igjen ser han oppgitt på meg og sier: "Gamle kjerringer skulle ikke hatt lov å ta bussen alene."
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 29. august 2010 #3 Skrevet 29. august 2010 Hihihi mange morsomme historier her! Da tantebarnet mitt var rundt 4 år hadde han värt hos mormoren sin en helg, og hun hadde da benyttet anledningen til å spille "nei så tjukk du har blitt"-sangen for ham....så da sösteren min dagen etter hadde ham med seg på Rema og sto og skulle betale i kassa, smalt han til henne på rumpa og sang for full hals "nei så tjukk du har blitt!!"
Oppnedx2 Skrevet 29. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. august 2010 Glemte forresten si at det innlegget jeg svarte med over hørte til hovedinnlegget ! haha, vet ikke helt hvordan jeg hadde reagert om jeg hadde fått hørt den nå :-D Skulle ønske det var noen småtroll rundt meg jeg kunne fanget opp noe i fra, men den gang ei. Jobbet i Barnehage en liten periode for ca 1.5 år siden, men husker ingen gullkorn :/
Oktobergutt2010:) Skrevet 29. august 2010 #5 Skrevet 29. august 2010 Hehehe mange bra historier altså :-) Man blir jo litt engstelig for hva småtten kan rase fra seg om noen år da. Da vi ferierte hos besteforeldrene mine sørpå hadde søsteren min med sønnen sin som da var 5 år gammel, og han var så liten da han møtte oldeforeldrene sine så han husket ikke helt hvordan de så ut. Men han gledet seg masse og snakket en hel masse om det på forhånd. Da han hilste på oldemora si virket han helt forskrekket og visste liksom ikke helt hvor han skulle se, og da hun spurte om noe var galt stod han stor i øynene og svarte "Jammen mor, hvem har skjært deg i ansiktet??" HELDIGVIS forstod hun ikke at han tenkte på rynkene, og seinere måtte vi ta oss en skikkelig prat med ham om hvordan det var å bli "gammel" hehe... huff!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå