missmama Skrevet 29. august 2010 #1 Skrevet 29. august 2010 Jeg hadde termin den 25 august ifølge UL termin tatt i uke 17..på utregningene (vet akkurat hvilken dag befrukting har skjedd - men seff ikke helt når det festet seg) er det termin det 22 august. Jeg var på tilvekstkontroll i uke 30 hos samme legen og da sa han at det så mer ut som 21 august var riktig mtp babyens størrelse..men på sykehuset tar de uansett kun hensyn til uke 17 terminen da. Jeg har et veldig høyt symfysemål og derfor ble jeg sendt på kontroll størrelse etimering og tok 2 kontroller hos 2 forskjellige lege, med samme resultat, så regner med at det stemmer sånn ca. Og det var den 24 aug (1 dag før termin) estimert til iallefall 4100 gram da, og jeg er ca 157 cm høy og begynner å bli redd for denne størrelsen merker jeg. Nå er det tross alt 29 august og han vokser jo stadig..jeg har veldig mye vann i kroppen og nedre del av magen har hovnet opp og henger som en pløse ned, det er vann i den for når jeg setter fingrene der sitter fingermerkene igjen som søkk, og det er jo så ømt. Ellers er jo bena hovne og hendene hovne, har mistet mye av følelsen i den ene fingeren pga vannet...men det er ikke stor bekymring da. Har en toåring fra før som jeg sliter veldig med å ta meg av nå og kan nesten ikke kjøre bil pga at magen er så stor (og jeg ganske liten) ..og jeg er redd for babyen når tiden bare går og de ikke kan hjelpe meg igang med fødselen, babyen er jo stor nok i massevis liksom. Noen som har noen gode råd til en fortvilet stooor mamma? Hvordan få sykehuset til å hjelpe meg, blir jo bare redd og sliten av dette her! PS. Noen som vet hva modningsutflod er? Har masse helt tynn blank utflod nå (ikke fostervann tror de) mener det er modningsutflod.
aug07+sept08+nov10:-) Skrevet 29. august 2010 #2 Skrevet 29. august 2010 Snakk med jordmor og prøv få til en løsning!! Jeg har født en 13 dager over termin og en en uke før. Så det er ikke tvil om hva jeg vil anbefale deg. Hør på din indre følelse og ikke tenk på hva de andre sier - du vet antageligvis best selv hva som er best for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå