Gå til innhold

John Blund er død....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okå...å sove..for et deilig ord!

Legge seg i bingen,trøtt,sliten etter en lang dag... lese litt,småsladre med samboeren,kjenne kroppen slappe av...mmmmm...så deilig!

Men når lyset er slokket begynner du å ane uråd.

Du er fortsatt trøtt,og fortsatt sliten..men..kroppen slapper ikke lengre av?!

Den strekker seg,spenner seg,verker og jaggu har du ikke noe merklige bevegelser i mageregionen..det buldrer og sparkes,og er et fole til styr.

Det er da du begynner å skjønne at John Blund...ikke ser ut til å komme denne natta heller. *crap*

Faktisk,når du tenker deg om,så er det flere netter siden sist du møtte ham og trist må innrømme at han:

1: desverre har funnet seg en ny kjekkere lekekamerat som er lettere å håndtere enn deg selv.

2: har funnet seg en ny hobby og sitter nå på klesskapet og ler av deg,med hånden sin godt plantet rundt åpningen på sovestøvposen sin.

3: har avgått med døden.

Noen her inne med tips om hva som kan hjelpe mot desse søvnløse nettene?

Jeg blir tullete snart jeg?!!

Er trøtt ,men klarer ikke å sovne inn. :(

Kjærringråd anyone? *desperat*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe.. Takker for en god latter :)

Ville bare si at jeg kjenner meg så altfor godt igjen her..

ska nevnes at når jeg først sådan å klarer å duppe liten dupp enten på dagtid eller natt-kveld.. så drømmer jeg ustanselig i den lille duppetiden om fødsel... LEI si du... jepps... ER psykisk forbredt til fødsel anser jeg d som.. så godt som d lar seg gjøre iallefall.... skulle gjerne sett at fødselen bare hadde kunne satt igang nå.. men akk nei.. so far ... ikke`no... man får smøre seg med tolmodighet ser det ut til.. er jo ikke termin før 27 september egentlig fordi om legen sier jeg kun mangler riene nå.. :)

Med ca nada søvn..HELT tom for fødestøv.. og en rastløshet som aldri gir opp.. så skulle jeg både fillerista både John blund og fødefeen for støv om jeg hadde fått tak i de..

Så om det er noen trøst *nøtta* så er vi flere desperate her.... hehe..

Lykke til ! :)

Skrevet

Hihihihi!!! Selv om jeg ALDRI kunne beskrevet det så bra, må jeg virkelig signere denne!!!

Jeg har desverre INGEN gode råd til deg. Eneste jeg kan si, han har ikke vært her heller i det siste, og han sitter ikke på skapet mitt, jeg måtte gå å sjekke, hadde ikke tenkt på det nemlig.. No one there..

Om han skulle dukke opp på ditt, håper jeg selvfølgelig at det er en grunn til at han evt har satt seg der, at han streiker eller noe, og at meklingen setter igang. Hvordan våger han...HVORDAN VÅGER HAN!

Håper ikke han er død da.

Og hvis han kommer hit i nærmeste fremtid, så skal han få klar beskjed om å ta turen til deg sporenstraks!!!

( har du forsøkt å lage deg en varm kopp med melk og honning før du legger deg? det hjelper på meg. og en snill samboer som masserer føttene mine før jeg legger meg.. Huff, du har all min medfølelse!!! )

Skrevet

Hehehe! Ingen råd fra meg heller men jeg slenger meg på!

Søvn? hva er det forno? Klokka er 13. og jeg ligger her i morgenkåpen min, totalt utslitt og utmattet og ønsker bare å sove, men neida..

Vi er hvertfall ikke aleine, langt i fra!

Om du skulle finne en formel på å sove uten John blund, håper jeg du deler det :)

Skrevet

Det er jaggu betryggende å vite at han ikke gjemmer seg oppå skapet ditt heller... jeg synest nemlig det var i overkant til frekkhet av den lille mannen.

Liker å tro at dette stuntet han tydligvis driver med nå,ikke skyldes ondskapsfullhet.

Som jeg ser det har han kun en god unnskyldning,og det er om han har falt om.. makan,noe annet GODTAR jeg rett og slett ikke.

Jeg har oppført meg fint og være rene drømmevennen for ham,så hvorfor han svikter nå - nei,over min forstand. :(

og jatakk...send ham gjerne hit,si jeg savner ham og bare skal være god og ikke tulle når han kommer.

Uff,jeg vet vi er mange...men inatt- jeg ble sååå leeeiiiii!!

Det er helt forferdelig- jeg skjønner godt nå hvorfor søvnløshet faktisk er en velbrukt torturmetode.

Jeg liker ikke så godt mekl og honning,men tror det er dags for å fortære litt før leggetid nå..

Skrevet

Jeg holder en finger på at han har funnet seg en ny hobby. Sånn på si liksom. For han kikker innom her en sjeeeeelden gang.

Og i tillegg tror jeg faktisk han har gått tom for sovestøv - for de sjeeeeeldne gangene han titter innom her, så får jeg bare pittelitt. Nok til å sove et par timer eller noe.

Ja, det er grusomt. Har ingen andre råd enn varm dusj og te før leggetid...og kanskje litt rolig musikk som kan surre og gå mens du prøver.

Har faktisk fått sove litt de siste to nettene jeg, men det er pga heftig grining og dermed slitne øyne osv. Men det er jo ikke akkurat å anbefale da. Men det har absolutt vært himmelsk å få sove litt. I dag lot mannen min meg sove til 13 (sovna vel 3 elno), så det var knall :)

Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

Jeg tror han har blitt gammel, og at kastearmen, og synet svikter. For det er jo tydelig at han er her hver kveld, samboer har fått for vane å sovne med en gang hodet treffer puta... Han sovet nærmest vindu, så tror han får alt støvet!! Kanskje jeg skal prøve å bytte plass med han i natt ;p hehe

Jeg hadde sovet kanskje 10 timer tilsammen på 7 uker, da fikk jeg phenergan 25 mg av fødeavdelingen, det hjalp i alle fall noe! Har prøve varm dusj, melk med honning, go natt te, bad med lavendel... Bare tull alt sammen!

Har termindagen på onsdag, så håper junior vil Hilde på snart... :) lei av å gå med rier som enten ikke er sterke nok, eller gir seg etter en times tid.. 7 uker med maserier og ekte rier..jaja, livmora Mi har hvertfall fått trent seg:)

Skrevet

Godt å høre at vi er flere :-) Jeg har ikke tall på alle de nettene jeg har stått opp ca 04.00 for å spise litt og kanskje lese avisen hvis den kommer tidlig nok...

Med to barn fra før er det liten mulighet for meg til å få sovet ut på morgenen. Pleier å legge meg litt etter at jeg kommer hjem igjen fra skole/barnehage. Takk og lov for den norske velferdsstaten som gir meg penger selv om jeg ikke jobber!

Her om dagen sovnet jeg igjen kl 07.30 etter å ha vært våken i 4 timer. Mannen min vekket meg igjen kl 07.45 for et tulle spørsmål. (Han hadde for en gangs skyld god til på morgenen og spiste frokost med barna). Alle ble litt stille da jeg satt ved frokostbordet og gråt. Mannen min unnskylte seg med at han ikke hadde forstått at jeg hadde hatt en dårlig natt. Men han måtte jo innrømme at jeg ikke hadde hatt en god natt på ganske lenge...

Gleder meg til å hilse på den lille! Tidligere har jeg sovet som en stein når jeg har fullammet :-)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

John Blund har ikke tatt jobben sin på alvor her heller...faktisk merker samboeren det også, han sover nesten ikke han heller. Nå ligger han ganske ofte på sofaen, da jeg og magen okkuperer den stooore 120-senga vår, så jeg tror ikke det er direkte min skyld heller...hehe...skjönner for så vidt at han ikke sover så godt på sofaen, men i senga med meg hadde det blitt enda mindre. Det verker jo i hver en kroppsdel og man snur seg og styrer på hele natta gjennom. I tillegg har jeg ligget med feber de siste nettene og må ha klokka på ringing for at jeg skal hive innpå mer paracet för feberen blir for ille. Så skulle jeg ha fått meg litt sövn kan du banne på at klokka ringer! Sambo har en teori om at det er naturens måte å forberede oss på sövnlöse netter med liten baby hehe...men det var da en dustete måte å gjöre det på! Mer sövn til folket! Nå!!

Skrevet

youtube....meditation/relaxation music. Der finnes det flere kortere og lengre snutter m musikk som virkelig holder det den lover. Nemlig bysse en raskt i søvn. Propper med denne musikken i ørene sender meg i drømmeland på bare få minutter. Og det til tross for ikke bare rastløse bein, men en hel kropp full av makk, pusteproblemer og halsbrannhelvete :o) Intet klarer å holde meg våken når jeg setter meg i sofaen m slik musikk på ørene :D

Verdt et forsøk :)

Skrevet

Nå skal ikke jeg påstå at John Blund er mye her heller, men besøkene har tatt seg litt opp etter at jeg begynte å ta magnesium. Det er helt ufarlig ifølge JM. Fins i flytende og tablettform. Slet med veldig urolige bein, og de er nesten vekke nå. (skal også hjelpe på krampe)

Ellers så føler jeg det hjelper å ta for seg en liten kroppsdel av gangen og gjenta for meg "slapp av i venstrefoten, slapp av i venstrefoten" osv mens jeg selvfølgelig prøver å slappe av. Sier det minst 10 ggr for meg selv. Begynner nede og beveger meg oppover. ( tar en veldig liten del av gangen. Gjerne pannen, øynene, kinna osv.) Dette tar en god stund, men heller 1/2 time med dette enn 3 timer uten søvn.

Lykke til og forhåpentligvis sov godt :)

Skrevet

Magnesiumtabletter er genialt for rastløse ben/senestrekk :)

Noe annet som fungerer er sex. Alle musklene i kroppen slapper av etterpå, og man sovner så sinnsykt godt :)

Skrevet

hehe, Jon Blund- wanted dead or alive! Helst alive da, så han har en effekt liksom;)

Men ja, kjenner meg godt igjen- sover dårlig og har i tillegg en liten 2-åring som vekker meg med jevne mellomrom om natta- ergo ikke så altfor mye søvn her i gården heller nei.. Husker fra sist gang at jeg fortsatte å sove dårlig etter fødselen også dessverre; veldig på vakt overfor lyder og grynt fra lille nyfødt-nurket, så jeg ser på det som kroppens måte å forberede seg på babytilværelsen- utrolig hvor lite søvn man faktisk klarer seg på om man må;)

Men tips tjaa, har ikke så mange dessverre- her prøver jeg å inspireres av mannens snorkelyder og dyyype søvn, la det smitte over på meg liksom, men sjelden det lykkes egentlig:p GOD NATT:D:D

Skrevet

noen som finner han eller vikaren hans så send han hit er dere snille.

er så lei av å våkne mellom 2-3 tiden å ikke få sove igjen

Skrevet

hit og... har ikke sovet noe hittil jeg, og nå ble jeg mektig lei av å glane.

Skrevet

Etter en times tid med avspenning i senga, stå opp og sett på en film. Raid den lokale videosjappa så du har litt å velge i. Alt etter humør. Ta en ny time i senga med avspenning -sett på en film til. Så er natta over. Passiv underholdning er bedre enn å lese og sitte på nett tror jeg. Hjernen trenger å slappe av.

Skrevet

Jeg har slitt med søvn i hele 3.trimester.. I en lang periode sov jeg kun 3-5 timer tilsammen i døgnet, og jeg var selvfølgelig totalt utslitt.

For 2-3 uker siden fikk jeg låne en Nikken-madrass (magnet-greie), og siden har jeg sovet som en stein. Kun oppe 1-2 ganger på toalettet, og sovner like fort igjen. Har nå 10 dager til termin, sover fortsatt som en stein, og har faktisk enkelte netter der jeg ikke engang står opp for å tisse. Har hatt 2-3 netter der jeg har våknet fordi jeg har hatt mye kynnere og vondt i korsryggen, men det går greit. Skal liksom ikke sove så tungt at jeg ikke merker når fødselen starter heller;)

Tror de er ganske dyre..men hvis jeg hadde lenge igjen av svangerskapet og jeg visste det ville hjelpe, skulle jeg nok investert i en slik. Nå var jeg heldig å fikk låne.

http://www.nikken.com/shop/details/!kenko-naturest-mattress-topper

Her er linken til hjemmesiden. Finnes konsulenter rundt omkring som selger produktene.

Skrevet

Gå en liten tur om kvelden for å få litt frisk luft og urolighetene ut av kropp og hode. Litt uttøyning/lette yogaøvelser på gulvet, en laaaaaaaaaang varm dusj, gjerne med litt påfølgene kos av mannen.

Funker for meg ihvertfall, de kveldene jeg ikke får ro i kroppen.

Men har ikke fått søvnproblemer enda, for jeg har så mye å gjøre om dagen, at jeg har tvinger meg selv til å holde meg oppe etter at ungene har sovnet slik at jeg og mannen skal få oss litt alenetid.. For så å stupe i seng og sovne før hodet treffer puta!

Skrevet

Jeg mener ikke at deres savne etter Jon Blund er noe å minimalisere, men sånn er livet mitt hele tida! Har fibromyalgi, og søvnproblemer og utmattelse er blandt de værste symtomene (i tillegg til smertene). Er selvfølgelig ikke noe bedre nå som jeg er gravid på toppen...

Det er en del gode råd i denne tråden etter hvert - prøv dem! Jeg kan legge til å ha en varmepute i senga, varme gjør at man slapper av.

Men: Vil ikke kroppen sove, så vil ikke kroppen sove - da er det like greit å finne på noe annet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...