Gå til innhold

Angående Fødebaggen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om jeg har 8 uker igjen (32+0) til termin, så tenkte jeg å begynne så smått å gjøre klar fødebaggen.Er mulig jeg blir satt i gang fødseln 2 uker før også også vet man jo aldri heller hva som kan skje før.Siden jeg ikke har noen mann og er helt alene. I hvertfall kan jeg begynne med det jeg skal ha med til hjemreisen til babyen.

Så det jeg lurer på: Pakker dere det som dere skal ha til babyen i samme bag? Eller tar dere en egen liten bag til babyen med klær oppi???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg tenkte å pakke ein bag til meg og ei veske til babyen - så slepp eg ein KJEMPEstor bag med alt oppi. Og så tenkte eg å ha stelleveske, etc. i bilen til heimturen - vi har to timar å kjøre heim frå sjukehuset.

Eg har ikkje pakka endå, og er i veke 38 no, mannen masar, så kanskje eg skal gjera det i dag?

Skrevet

Jeg har 1 uke til termin og pakket vel bagen for to uker siden. Den helga jeg gjorde det hadde jeg mye murringer i ryggen, fikk bekkenløsning og følte generelt på store forandringer i kroppen, men det var likevel ikke noe på gang. Men det er greit å ha gjort det. Jeg har en stor bag med klær til meg og baby, ammepute, sandaler, kjeks og sjokolade. Videre har jeg toalettmappen på badet med maxibind, lactasyd, kremer og annet stående klart, så det er raskt å putte oppi det jeg bruker til daglig. I kameraveska ligger batterilader og annet klart så jeg slipper å lete etter det den dagen ting skjer. Jeg tenker som så at til selve fødselen trenger man ikke så mye. Man får alt som trengs på sykehuset av skjorte, truse og saft, og de kler på barnet når det er nyfødt, så alt i bagen er egentlig til barseldagene. Derfor har jeg pakket alt samlet.

Skrevet

Jeg kommer vel til å ha med hele kles skapet jeg. Haha. Neida..Men vet jo ikke hva som passer etter babyen har kommet ut. Magen går vel ikke bare helt ned med en gang heller, så det er vel kjekt å gå i noe av mamma tightsene, eller noe som er litt større enn normalt.

Angående babyen, så har jeg bare minste størrelse 56. (Jeg kommer nok ikke til å få så liten baby akkurat. Dattera mi veide 4,4 kg og var 49 cm 3 uker før termin pga Sv.diabetes. Og jeg har denne Sv.diabetesen nå også. Men er jo ikke sikkert denne blir så stor som ved fødselen med dattera mi. Er det noe vits i at jeg kjøper i størrelse 50 ???

Skrevet

Jeg pakker en fødebag og en barselbag. Vet at min kjære må ut for å ha seg en røyk osv når alt er overstått, så da får han gå ut i bilen og hente resten. :)

Skrevet

Hei :)

Jeg pakket baggene tidlig, liker å være klar når ting skjer :)

Jeg har en fødebag, med klær og toalettsaker, enegidrikk og mat til far osv som jeg skal ha med på selve fødselen. Så har jeg en koffert til barsel, med en god del stæsj :) Jeg tar heller med meg for mye enn for lite i hvert fall :)

Skrevet

Sist pakket jeg med altfor mye, denne gangen satser jeg på å reise hjem så snart som mulig etter fødselen så jeg har to bagger. En jeg tar med meg dagen ting skjer , der har jeg toalettsaker, klesskift til meg og to klesskift til baby. Kamera og alt det der er oppi denne baggen.

Hvis det skulle vise seg at vi må være lengre på kk så har jeg en bag stående hjemme som mannen min kan ta med seg opp, satser på at vi ikke får bruk for den :=)

Skrevet

En til meg, og stellebagen med babyen sitt. I tillegg har pappaen pakket en liten sekk med skift til seg selv (krysser fingre for familierom!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...