Gå til innhold

Spedbarnsforsikring / Barneforsikring - trenger man det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det lurer jeg også på. I utgangspunktet og av prinsipp er jeg egentlig imot slike forsikringer. Jeg ønsker ikke å bidra til USA-tilstander og vårt helsesystem skal jo virkelig være nok. Men lurer litt på hvor vanlig det har blitt å tegne slike. Og hva er "det godt for" sånn utenom rettighetene vi allerede har som norske statsborgere?

I forhold til sykehusopphold, operasjoner osv er jo forsåvidt det norske helsevesenet godt nok. Tror at mye av grunnen til at folk tegner barneforsikring er for å sikre seg i forhold til tilrettelegging/utbygging av hus o.l hvis barnet skulle bli invalid etter ulykke/sykdom.

Er ikke sikker, så korriger meg gjerne. Har ikke bestemt oss for hvorvidt vi skal ha barneforsikring ennå.

vi synes det er veldig viktig å forsikre både oss selv og barna mtp ulykke osv. skulle en av oss omkomme eller bli ufør så klarer vi oss ikke bare på en lønn med huslån/billån og evt ombygginger/tilrettelegging på huset. kanskje man trenger å ta fri fra jobb i en periode. Og får en av oss en alvorlig sykdom så kan det være godt å få tid sammen istedet for at man må gå på jobb oppi alt. Det er greit nok at man kan bli sykmeldt i et år, men det er ingen garanti for at man klarer å gå tilbake på jobb etter et år. Jeg betaler gjerne for å få økonomisk trygghet så lenge vi lever, så vi har muligheten til å gjøre det beste utav situasjonen om vi skulle være uheldig :)

Vi har livs- og ulykkeforsikring på oss selv gjennom banken, slik at hvis en av oss skulle omkomme, så vil halve huslånet forsvinne så den andre parten har råd til å fortsatt bo her. Sånne forsikringer syns jeg er okei. Det jeg ikke er komfortabel med er sånne nye typer forsikringer som kreftforsikring og slike ting. Forsikringer som gir deg penger om du får kreft liksom.. Som om det hjelper. Og skulle man eksempelvis få kreft, så blir man jo sykemeldt og er sikra inntekt uansett.

Jeg har ikke satt meg så veldig inn i hva slike barneforsikringer innebærer, så jeg har egentlig ikke så mye å uttale meg om. Men på generelt grunnlag er jeg skeptisk. Kanskje forandrer jeg mening når jenta kommer.

Vi har if.. sin barneforsikring, og føler det er veldig greit å ha. Den er et av markedets beste.

Som nevnt over her, får du dekket bl.a tilrettelegging i hus/bil osv, ved eventuell invaliditet eller andre årsaker til at man skulle ha behov for hjelp. Nå i disse dager ser man jo tydelig hvordan NAV forskjellsbehandler søknader med lik sykdom som utgangspunkt. Da kan det være godt å ha forsikring. Vi betaler i underkant av 200,-/mnd for forsikringen.

Skulle sønnen vår havne på sykehus over lenger tid, får jeg dagpenger for å være der med ham (det er ikke gitt at man blir sykemeldt for å være med barnet sitt på sykehuset).

Forsikringer er super for mye annet også, dersom uhellet er ute, men disse to sakene er viktige for oss.

Åpner man konto i Posten, mener jeg man får forsikring for barnet gratis, men det er en langt dårligere forsikring.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...