Gå til innhold

Noen andre her som har prolaps i ryggen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt et veldig greit svangerskap så langt, er 34+6 i dag. Men begynner å kjenne at det blir tyngre nå. Hadde en ganske kraftig prolaps i ryggen for vel 1 år siden, har kjent litt smerter i venstre bein en stund. MEN nå er foten helt nummen, våkner om natten og greier nesten ikke løfte den, det føles ut som om den sover.

Så nå er jeg begynt å grue meg til fødselen, de to forrrige gangene fikk jeg kramper i beina under fødsel. Hva om jeg får det samme, og har ett bein som ikke funker helt??

Både lege og jm er klar over problemet, de sier de vil vente før de ev gjør noe, hva de tenker på å gjøre har de ikke sagt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sliti meg ryggplager i mange år og hatt prolaps. Heldigvis har det gått greit i svangerskapet. Merker det i ryggen, men ikke blitt noe værre heldigvis.

Men du sier at du har blitt helt nummen i foten..Da hadde jeg ringt til sykehuset nå. Eller vet dem at du er nummen i foten??? Det er jo typisk isjas, når man blir nummen i foten og/eller det går nedover beinet.

Jeg ville ha sagt hvor mye du bekymrer deg. For det å ha ryggsmerter og vondt nedover beinet er et helvette. Vet så godt hvordan det er.

Skrevet

Nei har ikke ringt sykehuset. Er vel mest sannsynlig at det er babyen som presser på noen nerver. Vet ikke hva de ev ville ha gjort på sykehuset. Som jm sa så fint, føde må jeg gjøre uansett

Skrevet

Jeg har hatt en mild prolaps i over 10 år, som krangler litt innimellom. Men har holdt den i sjakk med riktig trening og forsiktighet. Har *banker i bordet* ikke kjent noe til den under dette svangerskapet. Men jeg vet hvordan det er når bena blir numne osv, det er no dritt. Vet ikke hva lege og jm kan gjøre, men du kan jo prøve å gjøre noen enkle ryggøvelser - cluet er (i mitt tilfelle hvertfall) å styrke rygg og mage nok til å stabilisere ryggraden, slik at den ikke får klemt seg sammen det hvor prolapsen sitter. Korsryggen i mitt tilfelle. Øvelser som "planken", situps og lette markløft kan hjelpe. Men ikke hvis du har veldig vondt da...for da kan du gjøre vondt verre.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...