3høstjenter Skrevet 29. august 2010 #1 Skrevet 29. august 2010 Tar turen innom fra bim, lurer på om det er noen her som har har født med prolaps i korsryggen??Som har noen erfaringer de kan dele, både positive og negative
mammaen til 2+1 Skrevet 29. august 2010 #2 Skrevet 29. august 2010 har operert min prolaps da, men sliter endel med muskelen/nervene i det ene benet... har født 2 nå... 1ste kjente eg ingenting til det som jeg kan huske, var kort trykketid, med nr 2 som var stjernekikker og lang trykketid kjente jeg det litt benet, og hadde antydning til krampe noen ganger. men det har gått over all forventning.
abella Skrevet 29. august 2010 #3 Skrevet 29. august 2010 Jeg har også en operert prolaps + mange dårlige og slitte skiver med sprekker. Ble operert ca 1,5 år før fødselen. Hadde en del smerter i første trimester, men så forsvant det og resten av graviditeten gikk uten ryggplager. Selve fødselen merket jeg ikke noe (hadde ikke bedøvelse), men merker det mer nå ifbm løfting/bæring av Knerten. Heldigvis har pappaen overtatt permisjonen nå (Knerten er 9 måneder) så det ikke blir så mye løfting og bæring på meg lenger. Men alt i alt vil jeg si at jeg har mindre plager enn fryktet.
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 29. august 2010 #4 Skrevet 29. august 2010 Jeg hadde veldig vondt i ryggen i 2.trimester, men takket være kiropraktor var det ikke så verst rundt fødsel. Hadde en time 14 dg før termin hos kiropraktor for å være best mulig forberedt - anbefales! Hadde epidural under fødselen, og ble litt lammet i den venstre foten, og følelsen er ikke helt tilbake enda, 3,5 mnd etter fødsel. Men det er ikke noe problem. Nå 3,5 mnd etter fødsel har ryggen begynt å slå seg vrang igjen, mye pga løfting av vogn og 7 kg tung baby...
abella Skrevet 29. august 2010 #5 Skrevet 29. august 2010 Må forresten legge til at jeg gikk på fødselsforberedende kurs. Der lærte jeg at det er best å føde i sideleie dersom man har plager i korsryggen. Så det var planen min. Men jeg fikk ikke lov av legen pga div komplikasjoner, så måtte ligge på ryggen allikevel. Men som sagt gikk det helt greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå