Gå til innhold

Tilbake med nr.2!! Aldersforskjell.. :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hyggelig å se det er flere i samme situasjon som meg! Jeg og tror det er en god aldersforskjell.. men har ingen erfaring. Har ikke så mange rundt meg som har barn enda.. Skal jo bli spennende å se hvordan de går i sammen ;)

Ha en strålende søndag! Her på sørlandet er det helt fantastisk i dag! :)

Min to eldste er 12.5 år og 10 år, begge gutter. De har hatt mye selskap i hverandre og har tildels felles venner fremdeles. Det har vært kjempe fint for dem.

Nå har vi ei på snart 1 år og har termin igjen i mars så nå blir det 1.5 år i mellom. Så håper de to minste får den samme gleden av hverandre som de to eldste :)

Annonse

da må jeg benytte muligheten til å høre deres mening og tanker om søskenvogn. Er sånn i tvil om vi egentlig trenger det (har isåfall tenkt til å skaffe en brukt en) eller om det holder med søskenbrett. Lillegutten vår blir akkuratt 2 år og en måned når han blir storebror. Noen som har erfaringer her:????

Jeg er mamma til en gutt på 13 mnd og er gravid i 7. uke med baby nr. 2, så jeg er også spent på hvordan dette blir. Er selv oppvokst med en søster som er 2 år yngre enn meg, og en som er 4 år yngre enn meg - og fra det ståstedet er det en perfekt aldersforskjell. Håper det er like greit som foreldre også :) Det blir garantert litt hektisk det første året - men det er det jo uansett...

Takk for mange svar! Ser ut til at det er mange som syntes denne aldresforskjellen er fin :) Håper de kan få masse glede av hverandre!

Søskenvogn er noe jeg og har tnekt på, og håper jeg slipper å kjøpe noe nytt. Det blir så mange vogner nå.. ;) Noe som vet om det finnes noe ekstrautstyr til bugaboo cameleon?

KLems

Vi har en pjokk på 14 mnd, termin 4 mai, så de blir det ca 20 mnd mellom...... er spennt, men har prøvd på dette med vilje, da vi tenker å bare ha to unger..... ville ha de tett slik at de blir søsken på årntli..... blir ikke samme forholdet når det er 5 år mellom, kan jo være fint det også ja, men vil at de skal ha samme ferieønsker....... vi er 5 søsken....... ikke så lett å tilfredstille ei på 1, en på 4 ei på 5 en på 12 og meg på 14 på samme ferietur!! Kjedli med kardemommeby for meg, Morro for de i mitta..... ikke interessant for minstejenta, som ikke er stor nok til noe...... ja ja.... slik blir det ikke her i huset... håper jeg!!

Vi har kjøpt søskenvogn......... den er gull verd!! Nabon har unger med samme aldersforskjell, de bruker søskenvogna MYE!! Kjekkt å få de begge i EN vogn til å fra stranda til sommeren...... han som da blir snart to er ikke stor nok til å gå 3-4 kilometer...... så han må få sitte på litt!!

Vi har 2 år mellom guttene våre:-) Det var litt hektisk i starten, men etterhvert som minstemann ble litt større har de hatt veldig mye glede av hverandre:-)

Vi kjøpte søskenvogn, men det hadde nok ikke vært nødvendig... 2- åringen foretrakk å gå selv, så den ble ikke mye brukt...;-) Men noen ganger var det veldig greit og ha den også da... På bytur f. Eks., eller når vi var på sommerferie og skulle i familieparker;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...