Gå til innhold

Endelig slank av Allen Carr, det virker :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første halvdelen av boka gikk det trått, han bruker veldig mange ord på å formidle en veldig enkel filosofi. Men andre halvdelen av boka ble det morsomt å lese, humret for meg selv flere ganger. Til slutt blir du rett og slett inspirert.

Nå har jeg gått ned 2 kilo, og flere skal det bli (skal ned 10 kilo).

Veldig fornøyd, det går veldig greit.

Anbefales!

(dere har kanskje hørt om boka Endelig ikke-røyker, det er samme forfatteren)

Fortsetter under...

Skrevet

Går også ned i vekt, men har begynt og trimme masse og trenger dermed mindre mat da jeg blir raskere mett! Trenger heller ikke lese bæker for at det skal virke!

Skrevet

Hehe, så fint at det går så lett for deg da 10:37.

Men for mange av oss andre er det å legge om kostholdet og komme inn i ny gode vaner med mosjon og trening en ganske tøff prosess. Så en puff i baken i form av ekstra motivasjon er ihvertfall jeg kjempetakknemlig for, Allen Carr klarte det for meg.

Derfor jeg skrev dette innlegge, ingen annen hokus pokus med opplegget hans heller enn sunn matvaner og mer mosjon, han bare hjelper deg å finne motivasjonen og viljestyrken.

Jeg trenger heller ikke lese bøker for at det skal virke, men å lese en motiverende bok hjelper meg å holde motet oppe og faktisk gjennomføre.

Skrevet

Jeg har boken, men har bare lest 20 sider... Fått med meg at det er forskjell på å spise, og på å overspise. Så la jeg boken fra meg, og fortsatte i samme tralten som før, hehe..

Bør kanskje lese den ferdig da?

Skal ned 5 kg

Skrevet

Den boken har jeg også, kanskje jeg skal lese den etter jeg har født?

Jeg er en stor Allen Carr fan, takket være han er jeg røykfri og det er så deilig! :) Spesielt når jeg har en mormor som døde av KOLS og en mor som er alvorlig KOLS syk (men har heldig vis klart å slutte å røyke). Føler at jeg slapp med skrekken :)

Jeg har også lest en bok av han (som jeg ikke rakk å lese ferdig for den ble stjålet!) som heter "Easy way to stop worrying" -det virket som en veldig god bok som også hadde god effekt på meg -kan ikke tenke meg mye som er mer bortkastet tid enn å bekymre seg over ting en tenker ut og gjerne ikke kan gjøre noe med. Det blir jo selvfølgelig noe annet når en har grunn til bekymring, som ved alvorlig sykdom og skade osv, men jeg tror jeg snakker for mange når jeg sier at mange bekymrer seg helt grunnløst og har et syn på at mange ting er noe en må streve seg gjennom, i stedet for å bare gjøre det og være fornøyd :)

Nå var jo Allen Carr ikke en flink forfatter mtp språkbruk og slikt, det er jo noe han poengterte i så og si alle bøkene sine. Han bare skrev ned det som han ville formidle uten å vie selve skrivemåten mye oppmerksomhet.

Takk for tipset, HI. Skal finne frem den boken når jeg har trykt ut knøttet :)

Skrevet

Har lest den, men ble ikke motivert. Og jeg sluttet å røyke etter at jeg hadde lest "endelig ikke-røyker".

Det har til syvende og sist vil frem til i boka si er at vi skal kun spise frukt og det helst bare 1-2 ganger om dagen. Ikke bra,

Annonse

Skrevet

Du trenger ikke vente til du har født med å lese den, regner med du har bedre til til å lese nå ;)

Er ingen diett som ikke er forenelig med svangerskap han presenterer, bare åpner øynene våre for hva som er god og hva som er mindre god menneskemat. Han mener vi bruker intelligensen vår til å overstyre instinktene, derfor blir det for mye tungt fordøyelig mat som kroppen har problemer med å nyttiggjøre seg næringen i og vi blir "nødt" til å overspise før kroppen er fornøyd.

Du får etter å ha lest boken virkelig lyst til å spise mer av den sunne maten, som han begrunner ganske morsomt hvorfor er sunnere for oss, enn den tunge mindre sunne maten. Les selv om du er gravid du, kanskje blir du også motivert til å gjøre små forandringer i matinntaket som er bra både for deg og babyen i magen. Han har noen gode tips i boka om hva slags mat man skal gi mer av til spedbarn som er i ferd med å vennes fra puppen også ;)

Skrevet

Ja, jeg kunne lest den før da, men nå er fødselen like rundt hjørnet, så tar det etter :)

Vi må ikke glemme flyskrekkboken hans heller. Den måtte jeg lese noen ganger før den virket, men nå har jeg på ingen måte flyskrekk. Så det var deilig å gå fra angstanfall ombord i fly og det å føle ubehag da jeg så et fly på himmelen til å ikke føle noe ubehag hverken når jeg flydde eller noe :)

En annen bok som er artig mtp slanking er "Tankekuren", den handler ikke om mat i det hele tatt, men kun vaner og det å bryte dem -den anbefales, virker veldig godt mot bl.a. latskap ;)

Hilsen 16:47

Skrevet

argumentasjonen din stemmer jo bare ikke a 10:37. Man blir faktisk mere sulten av å trene.

Det som er bra med bøker som Allan skriver er at det går på det psyksike delen av dette og det er jo der problemet ligger for mange. vi vet hvordan vi skal gå ned i vekt, legge om kostholdet etc. men klarer ikke sette igang.

Skrevet

Sant det, 23:45, som med røyking, vi vet at det er farlig og at det dreper mange i Norge -men vi fortsetter.

Og med flyskrekk, vi vet at det er den tryggeste måten å reise på -men vi sukker lettet ut når vi lander like vel.

Det er helt klart at slike ting sitter kun i psyken, det er ikke noe logisk frykt, men fantasien vår eller hjernevasking som får oss til å fortsette med den negative oppførselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...