Formerly known as Tina Skrevet 29. august 2010 #1 Skrevet 29. august 2010 Jenta mi er nesten umulig å amme for tiden. Vi må inn i senga for at hun skal roe seg ned. Jeg begynner å lure på om hun er blitt så stor (5,5 mnd) at hun ikke lenger har tid til å vente til melka kommer ut. Jeg har hørt at nesespray fungerer. Er det samme hvilken nesespray man bruker? Evt kan man bruke saltvannsspray? Jeg skal egentlig bruke nasonex hver dag pga allergi - kan jeg bruke den? Skal man bruke den før hver amming? Risiko for å bli avhengig av nesesprayen? Tusen takk for all hjelp
Nikki 75 Skrevet 29. august 2010 #2 Skrevet 29. august 2010 Nei, det er en egen nesespray som hjelper melkekjertlene å gi slipp på melken.. Den får du resept på hos legen, og den heter Syntocinon.
Gjest Skrevet 29. august 2010 #3 Skrevet 29. august 2010 Syntocinon funker som bare det, jeg bruker den når jeg skal pumpe meg. Får ut dobbelt så mye da fordi den hjelper utdrivningsrefleksen. Har også brukt den på kvelden når babyen begynner å stresse ved puppen fordi det ikke går fort nok. En spray fem minutter før amming eller pumping. Tror neppe du blir avhengig av den, den er et kunstig fremstilt hormon som ikke hverken åpner eller tetter nesa di.
abella Skrevet 29. august 2010 #4 Skrevet 29. august 2010 Som de andre her skriver må du få den på resept hos legen. Jeg fikk beskjed av ammespesialisten på helsestasjonen om å ikke bruke den lenger enn 1-2 uker. Men for meg funket den uansett ikke, så det hjelper ikke alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå